Технически проблеми за 10 000 деветокласници на онлайн теста по природни науки

Технически проблеми за 10 000 деветокласници на онлайн теста по природни науки

Над 16 500 деветокласници са преминали през онлайн теста по природни науки и са го предали, а останалите около 10 000 ученици са се отказали или са срещнали технически проблеми в хода на решаването му, съобщиха от МОН, след като тази сутрин училищни директори алармираха за масови проблеми с платформата на министерството.

Ще бъде организирана допълнителна дата, в която по желание могат да се явят отново на онлайн теста, обявиха от просветното ведомство.

В двата дни от провеждането на първото онлайн изследване на уменията по природни науки в 9. клас общо около 45 000 ученици са решили теста.

Изпитът се е проведе в два поредни дни, на две отделни електронни системи, за да се тестват и различни технически решения. В понеделник е преминал безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни училища.

През вчерашния ден входът в системата се е осъществявал през генериран QR код, а в днешния – чрез въвеждане на потребителско име и парола. Това довело до трудности при влизане и допълнително натоварване на системата, обясняват от МОН и допълват, че правели детайлен анализ за всички постъпили сигнали от училищата.

Резултатите от теста дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването й може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.

Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.

Най-четени