Четирикратният световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен от отбора на "Ред Бул" спечели Гран При на Япония на пистата "Сузука", трети кръг от новия сезон в най-комерсиалното автомобилно състезание.
За Верстапен, който вчера показа топ-форма в квалификацията, това е първа победа за сезона. Второ и трето място останаха за двата болида на "Макларън" – Ландо Норис на 1.423, и Оскар Пиастри на 2.129. Топ 6 допълниха Шарл Льоклер ("Ферари") на 16.097, както и двата "Мерцедес"-а – Джордж Ръсел и младока Кими Антонели. Bремето на победителя е 1:22,06.983 часа.
Представителят на домакините от Япония – Юки Цунода, се нареди на 12-о място при дебюта си за "Ред Бул" и беше избран за Пилот на деня.
В своя 41-и полпозишън Верстапен сякаш остави като подробности назад зад себе си проблемите с колата на "Ред Бул". Пистата "Сузука", известна като една от тези, в които проличават качествата на пилотите, се оказа щастлива за нидерландеца, който поведе от самото начало. Той доминираше през цялото състезание, като изпусна лидерската позиция за съвсем малко, влизайки в бокса за смяна на гумите си. Всъщност адаптацията му към трасето не би трябвало да е изненада, тъй като победата му е четвърта в Япония в кариерата, което е нов рекорд на трасето.
Извън топ 3 се нареди Шарл Льоклер, като представителят на Княжество Монако се наслади на удобен и безпроблемен ден, за да спечели четвъртото място, пред "Мерцедес"-а на Джордж Ръсел. Италианецът Кими Антонели също имаше ден за историческите книги, като стана най-младият пилот, състезавал се във Формула 1, като подобри рекорда на Верстапен от 2016 г. само с два дни. 18-годишният младеж стана и най-младият пилот, успял да направи най-бързата обиколка в Гран При.
Друг новобранец - французинът от алжирски произход Исак Аджар, отбеляза първите точки в кариерата си, като завърши осми, а Алекс Албон продължи серията си от влизания в топ 10 през 2025 година. Всичките 20 пилоти завършиха в "Сузука", нещо, което беше постигнато едва четири пъти през миналия сезон.
Реално двата болида на "Макларън" можеха да се преборят за лидерско място в началото, но Верстапен ги неутрализира бързо-бързо и си гарантира комфорт начело. Стартът на "Сузука" беше сух, но в течение на състезанието леко заваля. Всички с изключение на петима пилоти, стартираха със средни като твърдост гуми "Пирели" за набит и леко хлъзгав асфалт.
Почти през целия сектор на първата част от състезанието имаше малко размествания в топ 10, като през втората половина Фернандо Алонсо изпревари Пиер Гасли за 11-то място в сектора Spoon Curve, докато Юки Цунода от "Ред Бул" направи същото с машината на "Рейсинг Булс" на Лиам Лоусън за 13-о място.
Втората възможност да бъде атакуван лидера дойде в обиколка 22, когато Верстапен, Норис и Льоклер заедно влязоха и почти заедно излязоха от бокса. При напускането му настъпи хаос. Норис спечели секунда със спирането си и излезе от бокса заедно с Верстапен, но почти я загуби на тревата, твърдейки, че холандецът го е принудил да излезе от пистата. След това обаче "Макларън"-ът на Норис нямаше никакъв шанс и така шампионът триумфира за 64-и път в кариерата си.