Турция започна да налага глоби на пътниците, които стават от местата си преди самолетът да спре напълно. По този начин страната се опитва да спре надпреварата кой да слезе първи.
Регулацията може да доведе до глоба от около 70 долара за нетърпеливите.
Ако планът проработи, това ще спести на кабинния екипаж обичайното затруднение да изисква напразно пътниците да останат на местата си, докато самолетът каца и се придвижва до терминала.
Други авиокомпании в региона може да последват примера. Нетърпеливите пътници често стават, посягат към багажа си и се редят на опашка по пътеките, понякога за дълги периоди, сякаш за да принудят екипажа да отвори вратите по-бързо.
Според турската служба за гражданска авиация, авиокомпаниите ще обявяват на пътниците, че трябва да останат на местата си, дори след като знакът за предпазен колан е изгаснал, докато не дойде техният ред да напуснат самолета.
„Според регламента, авиокомпаниите са задължени да напомнят на пътниците да закопчаят предпазните си колани по време и след кацане, докато достигнат мястото за паркиране, и изрично да посочат, че всяко нарушение ще бъде докладвано на авиационните власти и ще бъде наложена глоба“, съобщи германската информационна агенция DPA.
Практиката някои пътници веднага да се изправят дразни други, които поставят под въпрос логиката на чакането на опашка на пътеката, вместо да чакат, докато им дойде редът да слязат, и след това да си вземат багажа.
В дискусия в Reddit някои потребители твърдят, че се изправят, за да облекчат крампа след дълъг полет или просто нямат търпение да слязат.
„Стремя се да остана седнал и обикновено се успявам, но понякога ADHD-то ми надделява и след като седя неподвижно в продължение на много часове, съм на път да експлодирам, ако остана на мястото си дори още една секунда“, пише един човек.
Турция е сред десетте най-посещавани страни, привличайки десетки милиони туристи всяка година, които посещават историческите ѝ места - или процъфтяващите ѝ клиники за трансплантация на коса и козметика, които предлагат на пътниците по-евтини процедури, отколкото във Великобритания и други западни страни.
Флагманският превозвач на страната, Turkish Airlines, лети до 131 държави и се конкурира с други регионални авиокомпании като Emirates и Qatar Airways, които са си изградили репутация за по-луксозни предложения в бизнес и първа класа.