Двигател V12 с обем 2,0 л
За 7,5 млн. евро бе продаден на търг един от най-ранните оцелели автомобили с марката Ferrari. Неизвестен колекционер брои точно 7 543 750 евро за модел Ferrari 166 Spyder Corsa от далечната 1948 г. От тази версия са били сглобени само девет екземпляра, а от цялата серия 166 са произведени едва 12 броя в периода от 1948 до 1953 г. Това се смятат за първите „серийни“ коли на Ferrari, макар че са били изработвани по поръчка.
Версиите Spyder Corsa са с изнесени извън каросерията колела, покрити с отделни калници. Каросерията е проектирана и изработвана от външни ателиета, а Ferrari осигурява техниката. Първите два екземпляра са поръчани от най-ранния клиент на марката – фамилията Бесана. Именно един от тях сега смени собственика си. Автентичността на колата е потвърдена и сертифицирана многократно. Отличното съхранение личи от пръв поглед, още повече, че повече от 50 години автомобилът е бил притежаван от един и същ грижлив и страстен колекционер.
С модела 166 Spyder Corsa са постигнати първите победи на Ferrari в големи състезания.
Никога досега толкова стар автомобил Ferrari от серията 166 Spyder Corsa не е бил предлаган за публична продажба и изобщо не е учудващо, че достигна цена от 7,5 млн. евро. Въпросният екземпляр е участвал в легендарни рали състезания, включително Mille Miglia и Targa Florio. В много неофициални класации серията 166 се посочва като един от десетте най-велики модели на марката за всички времена. За първи път Ferrari постига спортни победи именно със серията 166. Така се сбъдва мечтата на основателя на компанията Енцо Ферари да наложи свой собствен автомобил в моторните спортове и впоследствие да изгради империя в производството на луксозни спортни коли.
Ferrari 166 Spyder Corsa разполага с две седалки и десен волан.
В издължения двигателен отсек работи двигател V12 с горни разпределителни валове, с работен обем 2,0 л и три карбуратора. Мощността възлиза на 110 – 130 к.с. Максималната скорост на движение е в диапазона от 170 до 215 км/ч, което е изключително постижение за средата на миналия век. Трансмисията е 5-степенна със спортни настройки за шосейни ралита.