От днес започва работата по едното платно на виадукта на магистрала “Хемус” при село Елешница в Софийско и движението ще се осъществява в другото платно – дясното, в посока Ботевград. Поставянето на знаците за отбиване започна още в петък. Този ремонт ще продължи през цялото лято, а целта му е пълна подмяна на бетонната основа на виадукта, която вече е корозирала. Причината - не й е правен ремонт от 40 г. Заради наклона на платното тежките тирове са изорали огромни дупки, които са изяли не само асфалта, а и бетонната основа. На две-три места се е оголила и арматурата.
През лятото продължават и ремонтите по два от следващите виадукта около село Бебреш. Там движението също е отбито в едното платно.
От 27 април почва втория етап от големите ремонти по магистралите, които вече ще обхванат и “Тракия”. Там предстои да се затвори лявото платно на виадукта при 67-ия километър, като движението цяло лято ще бъде в другото платно, което бе ремонтирано м.г. и е с изцяло подменена основа. Причината за ремонта е същата като при Елешница. Движението ще бъде отбито в едното платно през цялото лято, защото ремонтът е мащабен и няма как да приключи до 1 юли, както иска премиерът.
Други по-малки ремонти по “Тракия” също започват на 27 април, като ще обхванат малки участъци между 5-и и 10-и километър, между 60-и и 90-и и между 119-и и 135-и километър. Последните два участъка попадат съответно в Пазарджишко и в Пловдивско, а първият е още на излизане от София.
Още в петък работници вече режеха мантинелите в тези участъци, за да осигурят преминаване от едното платно в другото, докато тече ремонтът. Движението в тези участъци на практика ще е шахматно. То ще продължи така до 1 юли и ако някъде ремонтът не е приключил, работата ще се възобнови от 1 септември.
От 27 април ще бъдат затворени и части от платна по автомагистрала “Тракия” за преасфалтиран
Част от ключовия столичен булевард “Цариградско шосе” ще бъде затворена за пълен ремонт от днес. Става въпрос за лентите за движение в южното платно в участъка от надлеза на бул. “Александър Малинов” до Околовръстния път.
Колите ще могат да минават двупосочно в северното платно, но се очаква движението на изхода за София да бъде затруднено. Заради ремонтните работи се изместват съществуващите автобусни спирки “Моста за резиденция “Врана”, “Разклона за с. Герман”, “Резиденция “Врана” и “Околовръстен път”.
След преасфалтирането трафикът ще бъде изместен в южните ленти за движение, за да може да бъде ремонтирано и северното платно. Предвижда се целият ремонт да приключи до 10 юни.
След това ще започне и ремонтът на участъка от алея “Яворов” до 4-ти километър, който се очаква да създаде по-големи затруднения при придвижването. И в този участък преасфалтирането ще става поетапно, а плановете на Столичната община са цялата работа да приключи преди първия учебен ден.
Целият ремонт ще струва около 20 млн. лева, а изпълнител е обединение “Цариградско”, в което влизат “Трейс груп холд” АД и “Инжпроект” ООД. В цената влиза и основен ремонт на два моста - при бул. “Яворов” и при река Искър, поправка на тротоарите, осветлението, подземната инфраструктура, локалните платна, мантинелите и маркировката.
Това лято ще бъдат пренаредени паветата по бул. “Александър Дондуков”. В момента тече и работата по втория етап от пешеходната зона на бул. “Витоша”. През лятото ще бъде преасфалтирана и отворената за движение част – от бул. “Патриарх Евтимий” до Южния парк.
И „Струма“ създава ядове на шофьорите
Още миришещата на пресен асфалт и скоро положена маркировъчна боя на магистрала “Струма” в пуснатия в средата на 2013 г. участък до възел “Дупница север” аварира на три пъти. През пролетта на м.г. се появиха дефекти и нагъвания по платното при Дяково. Проблемът тръгна от насипите и отводнителните канавки, произнесоха се специалистите.
От дъждовете тази пролет има нови щети - пак при Дяково се отвори 15-20-метрова пукнатина. Крайната дясна лента и част от мантинелата са се смъкнали 3-4 сантиметра.
Пукнатината бе залята с течен асфалт. В същия участък по Великден станаха километрични опашки заради стотици изнасящи се за Банско и Гърция коли.
В подножието на аутобана - в местността Слатински дол, има дере и мочурище, припомнят местни. Затова магистралата трябвало да се качи с поне още 1 метър. От 1 април е въведена временна организация на движението заради започналите спешни аварийни ремонти. Според шефове в областното Пътно управление в Кюстендил двата ремонта трябва да приключат до края на май - преди обявения от премиера Бойко Борисов срок.
Пътуването от София до Дупница се съкращава с около 30 минути. “Премиерът се шегува с дупничани, че вече могат да си пият кафето в столицата. При завършването на следващия участък, което трябва да стане до 15 ноември т.г., и до Благоевград ще се стига от София за малко повече от час.
Пред завършване е 14-километровият участък от Сандански до Кулата. До приключването се минава през обходни маршрути през Чучулигово и според шофьори тези 10 км са ад. Така ще е и през лятото. Чак за Коледа до Гърция ще се пътува по-лесно, ако не броим участъка през Кресненското дефиле, който все още е в проект.
Тунелът “Траянови врата” на магистрала “Тракия” тъне в мрак, установи проверка на вестник “Труд”. Дясната тръба на тунела в посока към Пловдив е останала почти без работещи осветителни тела и една трета от съоръжението – по средата, се изминава от водачите само на светлини от фаровете.
В другата тръба положението е по-малко опасно, защото има повече светещи лампи, но пак липсват доста. Шофьорите масово се примиряват с положението и намаляват скоростта, но едва след като навлязат в тунела и видят тъмницата. Никой не се е сетил да предупреди чрез знак или друга сигнализация още отвън. Това създава повече опасности, защото често водачите навлизат в тунела с висока скорост, разчитайки, че той е добре осветен.
От държавната фирма “Автомагистрали” ЕАД, която поддържа тази част на “Тракия”, казаха, че причината за мрака в тунела е електрическата инсталация. На това място се прави ремонт, чиято цел е да раздели сегашния електропровод, който е общ за двете тръби на тунела, на два отделни. “През това време не може да се пипа по осветлението вътре”, оправда се изпълнителният директор на “Автомагистрали” Парашкев Кръстев.
Не е ясно обаче какво пречи очевидно изгорелите осветителни тела да се подменят с нови, защото захранване с електричество в тунела има, независимо дали е от общ или от отделен електропровод. И други тунели по магистралите в страната са слабо осветени, оплакват се шофьори, но там те така са проектирани, защото не личи да има изгорели лампи.