Bloomberg: Porsche и Mercedes ще бъдат най-силно засегнати от митата на Тръмп

Снимка от Габриел Гурола в Unsplash

Porsche AG и Mercedes-Benz Group AG ще бъдат най-силно засегнати от последния търговски залп на президента Доналд Тръмп, изправени пред потенциален удар от 3,4 милиарда евро от новите мита на САЩ върху вносни автомобили, съобщава Bloomberg.

Допълнителните 25% мита на Тръмп, които ще влязат в сила на 3 април, могат да заличат около една четвърт от прогнозите за оперативните печалби на Porsche и Mercedes за 2026 година. За да компенсират въздействието, може да се наложи производителите да повишат цените или да преместят повече производство в САЩ.

Немските автомобилни производители са най-застрашени

Митата заплашват да намалят зависимостта на европейската автомобилна индустрия от износа към доходоносния американски пазар. Германските автомобилни производители са най-застрашени, защото доставят повече превозни средства в САЩ от всяка друга страна, включително много от техните модели с двигатели с вътрешно горене, като спортния автомобил Porsche 911 и седана Mercedes S-Class.

Акциите на Porsche паднаха с цели 5% във Франкфурт, докато акциите на Mercedes паднаха с цели 5,2%, а акциите на BMW AG с 4,9%. Volkswagen AG, който също притежава Audi и Lamborghini, падна с цели 4,3%, докато Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc падна с 8,9% в Лондон.

Германия се противопоставя на митата на Тръмп

Последният ход на Тръмп е "фатален знак за свободна и основана на правила търговия", каза германското автомобилно лоби VDA, призовавайки Брюксел да преговаря с Вашингтон за сделка. Освен най-големите автомобилни производители в Германия, митата заплашват да засегнат и производителите на компоненти, включително Robert Bosch GmbH и Continental AG, пише Blomberg, цитирана от Techrider.ro.

Повечето германски производители на автомобили имат фабрики в САЩ, където произвеждат автомобили както за местни купувачи, така и за износ. Докато Европейският съюз обмисля отговор, всяка ескалация на търговската война може допълнително да навреди на индустрия, която вече е изправена пред нарастващи разходи и ниско търсене.

Porsche, която се бори със спада на продажбите в Китай, може да бъде най-засегната. През последните 15 години производителят на луксозни автомобили отбеляза стабилен растеж в САЩ, които току-що изпревариха Китай като пазар №1 в света. Но дилърите на Porsche в САЩ са изцяло зависими от вноса, тъй като производителят не управлява никакви фабрики в тази страна.

"Тарифите са тежко бреме за компаниите и тясно взаимосвързаните глобални вериги за доставки на индустрията", каза президентът на VDA Хилдегард Мюлер. Мярката има "отрицателни последици за потребителите, особено в Северна Америка", посочи той.

Най-четени