Civic излиза като хибрид

Автор: Труд
Civic излиза като хибрид

Honda представи новия модел

Иновативна задвижваща система без външно зареждане

Спортният дизайн и електрификацията са в основата на новото поколение Honda Civic. Това е един от най-популярните и дълголетни модели в компактния сегмент, натрупал огромно количество почитатели от представянето на първата генерация през далечната 1972 г. Оттогава до днес са продадени повече от 27,5 милиона екземпляра Civic в над 170 държави по целия свят. Успешната история трябва да намери своето продължение с излизането на новия модел. Той отваря следващата глава със съвсем различна концепция за задвижване в сравнение с досегашния Civic.

50 години след появата на първия Civic новото издание предлага по-голяма ефективност благодарение на своята хибридна система. В подобен вид тя вече функционира в по-големия модел на марката HR-V и се отличава с лесна експлоатация, тиха работа и икономичност. Засега това е единственият вариант на задвижване, с който ще се предлага новото поколение, което получава и добавка към името – Civic e:HEV. Дизеловите двигатели вече са минало за Honda, макар че инженерите на компанията създадоха великолепни комън-рейл агрегати. 

Като тип каросерия новият Civic e:HEV ще се появи през есента само с четири врати и дължина около 4,5 метра. В името на по-спортната и динамична визия предният капак е свален с 2 см по-ниско, Увеличените стъклени повърхности осигуряват повече светлина в кабината, а ниската линия на прозорците подобрява видимостта за пътниците. Междуосието е увеличено с 3,5 см до 2,65 м, което допринася за динамиката при шофиране и просторния интериор.

Литиево-йонната батерия се състои от 72 клетки и съхранява около един киловатчас енергия. Два компактни електромотора в комбинация с 2,0-литров бензинов двигател с директно впръскване допълват хибридната система. Задвижващият електромотор генерира мощност в размер на 135 киловата (183 конски сили) и максимален въртящ момент от 315 Нм. Максималната скорост на движение на модела е 180 км/ч. Бензиновият мотор служи основно като генератор на енергия и за подпомагане на електромотора при необходимост от допълнителна мощност. Неговият коефициент на термична ефективност е 41 процента, което е една от най-високите стойности за сериен автомобил.

Хибридната система работи автоматично, без да е необходимо водачът да предприема каквито и да било допълнителни действия. Превключването между движение в електрически, хибриден и бензинов режим се извършва неусетно и напълно автоматично. Това, което водачът може да направи, е да зададе поведението на автомобила – еко, нормално, спортно и индивидуално (конфигурира се от шофьора).

Разширеният пакет от системи за безопасност включва 100-градусова широкоъгълна предна камера с фини сензори, която разпознава пешеходците на пътя, маркировката, ограниченията и други превозни средства като велосипеди и мотоциклети. По четири нови сонарни сензора отпред и отзад осигуряват данните за работа на системите за асистенция и безопасност. Те функционират в синхрон и предпазват от сблъсък, напускане на лентата опасности от мъртвата зона, а също така и служат за основа на работата на адаптивния круиз контрол, асистента за задръствания и за автоматичното паркиране.

Прегледен кокпит с големи екрани

В интериора на новия модел Honda Civic e:HEV доминират изчистени и равни повърхности. Вентилационната решетка с форма на пчелна пита се простира по цялата широчина на таблото. Голям 10,2-инчов дисплей показва информацията от работата на автомобила. Всички функции на инфо-развлекателната система могат да се управляват интуитивно от централния дисплей с размер 9 инча и по-висока позиция. Смартфоните се свързват безжично. За добрия звук се грижат 12-те тонколони на аудиосистемата във високото ниво на оборудване, в по-ниското тонколоните са 8.

С новия Civic e:HEV продължава електрификацията на европейската гама на Honda. През 2023 г. японската марка планира да представи изцяло електрически SUV в B-сегмента, хибриден SUV в С-сегмента и Plug-in хибриден вариант на CR-V.

Паралелно с електрификацията на автомобилите Honda ще развива и управлението на енергията с цел да увеличи използването на домашни зарядни устройства за електрически превозни средства и за зареждане в градски и търговски зони. Японската марка планира да прекрати производството на автомобили с вътрешно горене до 2040 г. и да се превърне във въглеродно неутрална компания до 2050 г.