Новият модел предлага избор между изцяло електрическа и две хибридни системи
Просвет до 20 см и офроуд качества
През 2006 г. на изложението в Детройт традиционната американска марка Jeep представи за първи път Compass. По онова време компанията беше част от групата на Daimler Chrysler, а моделът споделяше платформата на Dodge Caliber. В първите години на производство Compass със своите кръгли фарове по подобие на Wrangler трудно намираше купувачи извън Северна Америка.
Едва десетилетие по-късно този Jeep нагази по-уверено в Европа, когато Chrysler излезе от Daimler и се кооперира с FIAT. Днес марката Jeep заедно с FIAT е част от концерна Stellantis, а производството на Compass окончателно е преместено от Северна Америка в Европа (в Италия).
Сега удря часът на третото поколение Compass, което вече е изцяло „европеизирано“ като техника, но запазва част от автентичния си американски дух, изразен в радиаторната решетка със седем отвора, трапецовидните калници и задните светлини със знак Х (препратка към металните туби с гориво, пренасяни от първите военни автомобили на Jeep). Капачките на главините на колелата носят изображението именно на военния модел Willys.
Като цяло стилистиката продължава линията на произвеждания досега Compass с по-отличителни ъгли и ръбове като визуално изражение на здравината и проходимостта. Фаровете и решетката изглеждат по-тесни, а задната част със светлинна лента и лого определено се набива в очи.
Моделът с дължина 4,55 м използва компактната платформа на Stellantis, адаптирана за спецификата на Jeep с къси надвеси и устойчиви на надраскване материали плюс боя за офроуд приключения в ефектни цветове. Аеродинамиката е значително подобрена и включва активни клапи, които затварят или отварят решетката в зависимост от необходимостта от охлаждане.
Като задвижване Compass предлага избор от две хибридни и една напълно електрическа система. Няма изцяло бензинови, нито дизелови версии. Mild-hybrid модификацията работи с 48-волтова система с мощност 145 к.с., която присъства и в други модели от концерна Stellantis. Plug-in хибридът ще разполага със 195 к.с. Електрическият модел ще бъде наличен в три версии – с ресурс от 213 и 231 к.с. (предно задвижване) и с 375 к.с. (задвижване на четирите колела).
Засега липсва по-детайлна информация за капацитета на батериите, но си гарантира пикова мощност на зареждане от 160 киловата на бързи станции с постоянен ток. С променлив ток ще може да се зарежда с мощност до 22 киловата. Пробегът на автомобила със заредена батерия ще бъде до 650 км.
В офроуд традициите на Jeep новият Compass трябва да бъде подготвен за изпитания извън гладкия асфалт. Затова моделът има пътен просвет до 20 см и добри ъгли на проходимост, както и дълбочина на газене във водни препятствия до 47 см. Стандартно се предлагат режими за различни терени и електронен асистент за спускане по стръмни наклони.