Xiaomi пусна новия си електрически SUV YU7 в 13 шоурума в Пекин в четвъртък, отбелязвайки нова стъпка в разширяването на компанията на автомобилния пазар. Известна главно със смартфони и потребителска електроника, Xiaomi засилва присъствието си в сектора на електрическите превозни средства, в опит да се конкурира директно с Tesla в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, съобщава Reuters.
Поръчките за YU7 ще започнат през юли, а компанията се надява да повтори успеха на седана SU7, който беше пуснат на пазара миналата година и от декември насам надминава продажбите на Tesla Model 3 всеки месец. Новият модел се появява на фона на спад в поръчките за електрически превозни средства от Xiaomi, след като китайските власти започнаха разследване на фатален инцидент в края на март, включващ SU7 в режим на асистенция при шофиране. По-късно компанията се извини, заявявайки, че маркетинговите материали "не са били достатъчно ясни".
Стартирането на YU7 вече привлече обществен интерес. Лиу Джиасинг, 34-годишен посетител на шоурума на Xiaomi в пекинския Beijing Oriental Plaza, каза: "Харесва ми стилът и цветът, както и фактът, че колата се свързва с джаджи и продукти за интелигентен дом на Xiaomi. Това показва, че местните марки разбират китайските потребители по-добре от чуждестранните".
Присъствието на SUV-а в шоурума беше отбелязано и от Том ван Дилен, партньор в немската консултантска фирма Greenkern в Пекин, който заяви, че макар да не е привлечен от всички интелигентни функции на автомобила, той смята YU7 за сериозен конкурент на Tesla Model Y: "Има ясно предимство в шоурума, където има зона, посветена на аксесоари, съвместими само с автомобили Xiaomi", каза той, добавяйки, че конкурентната цена също е предимство.
Xiaomi все още не е обявила официалната цена на модела, но анализатори от HSBC Qianhai изчисляват, че SUV-ът YU7 ще струва между 230 000 и 330 000 юана (еквивалентно на приблизително $31 990 – $45 900). Началната цена на Model Y на Tesla в Китай е 263 500 юана.
Според същия източник, Xiaomi може да достави около 100 000 бройки YU7 тази година, а обемът може да се увеличи до 249 000 бройки през 2026 г. Тези цифри биха затвърдили позицията на компанията на силно конкурентния китайски пазар, където местни и международни производители се борят за пазарен дял в един процъфтяващ сектор.
YU7 е вторият електрически модел, пуснат от Xiaomi след SU7, и е част от дългосрочната стратегия на компанията за изграждане на цялостна екосистема, която интегрира превозните средства с останалите интелигентни продукти на марката. Остава да видим дали YU7 ще успее да се конкурира с Model Y, който в момента доминира в сегмента на електрическите SUV-ове в Китай.