Corsa с нова технология

Corsa с нова технология

Opel прилага 48-волтова хибридна система

Електрическият двигател е интегриран в трансмисията

Обновеният модел Opel Corsa за първи път ще разполага с 48-волтова хибридна технология. При нея в задвижващата система е добавена литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране. Тя работи в съчетание с нови 1,2-литрови трицилиндрови бензинови двигатели с мощност 100 к.с. и 136 к.с., които са адаптирани специално за хибридно приложение. Моторите са свързани с нова електрифицирана шестстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител и електрически мотор с мощност 21 киловата (28 к.с.) и въртящ момент 55 Нм.

Тази ефективна и лесна за употреба 48-волтова хибридна технология подхожда на концепцията на обновения модел Corsa. На водача не му се налага да мисли за зареждане на батерията от външен източник, защото това не е необходимо. В същото време той може да разчита на електрифицирано шофиране за определени периоди и по-нисък разход на гориво.

При всекидневно използване на автомобила, независимо дали по градски или пътища извън населени места, бензиновият двигател и електрическият мотор работят заедно или поотделно. Така се оптимизира консумацията на енергия и производителността. Системата предлага предимства преди всичко в градския трафик, където Corsa плува в свои води.

Електрическият мотор също така позволява на автомобила да се задвижва напълно електрически в разстояние до един километър при ниско натоварване. Движението на ток се случва например при маневриране или при скорост под 30 км/ч в градски трафик. Допълнително електромоторът подпомага бензиновия двигател при ускорение.

По време на намаляване на скоростта, бензиновият двигател спира и електромоторът действа като генератор за презареждане на 48 волтовата батерия на хибридната система. Батерията съхранява също така енергията, рекуперирана от регенеративната спирачна система. Новата трансмисия с двоен съединител също е проектирана за хибридно приложение и в нея са интегрирани електромоторът, инверторът и модулът за контрол. Така се оптимизират размерите и теглото на системата за по-добра динамика. Превключванията без прекъсване на въртящия момент са по-кратки и комфортът е по-висок.

48-волтовата хибридна система е ефективна при шофиране в градска среда и извънградските зони. Тази технология е достъпна и безпроблемна за използване, като прави по-лесен прехода от конвенционални към електрифицирани автомобили. Така обновеният модел Corsa предлага широка гама от задвижвания, вариращи от чисто електрически до хибридни и до високоефективни двигатели с вътрешно горене.  48-волтовата система добавя допълнителен тласък към продължаващата офанзива на Opel за електрификация. Планът на марката е да предложи поне един електрически модел във всяка автомобилна линия до края на 2024 г., а от 2025 г. всеки нововъведен модел на Opel ще бъде напълно електрически.

Батерията е под седалката

За оптимална ефективност новите 1,2-литрови двигатели с 48-волтовата хибридна система на Opel Corsa работят в цикъла на горене на Милър. Този термодинамичен цикъл е активиран от турбокомпресора с променлива геометрия, който подобрява производителността при ниски обороти и променливото газоразпределение на клапаните. Двигателите достигат пиковата си мощност от 100 к.с. и 136 к.с. при 5500 оборота и развиват максимален въртящ момент съответно от 205 Нм и 230 Нм при 1750 оборота.

В електрифицирания автомобил функционират две ел. мрежи. 12-волтовата мрежа с ниско напрежение захранва оборудването като електрически прозорци, информационно-развлекателна система и др., докато 48-волтовата мрежа е предназначена за захранване на хибридната система. Нейната компактна литиево-йонна батерия е монтирана под предната лява седалка за оптимален баланс на теглото и добра динамика на шофиране, а багажникът запазва пълния си обем.

Най-четени