Още една легенда се завръща

Първите скици на второто издание Yugo показват как може да изглежда наследникът на култовия модел от бивша Югославия.

Култовият модел Yugo ще има второ издание – евтино и на бензин

Ще се сглобява отново в Крагуевац

През 80-те години на миналия век малкият автомобил Yugo 45, произвеждан в тогавашната Югославия, придоби култов статус не само на Балканите и в бившия Източен блок. Той дори стигна до американския пазар, подбивайки сериозно цената на местните бюджетни модели, тъй като можеше да се купи като нов за по-малко от 4000 долара. Това бе първият самостоятелен автомобил на югославската марка Zastava и се произвеждаше в продължение на 28 години в завода в Крагуевац, откъдето са излизали лицензни модели на FIAT, включително FIAT 600.

Дизайнът е модерен и спортен, с ъгловати форми като на предшественика.

Техниката на Yugo 45 също идва от Италия заедно с 4-цилиндровия двигател с мощност 45 конски сили (маркирана в името на модела), а каросерията е от FIAT 147. Компактният и практичен автомобил с дължина 3,50 м става хит не само в социалистическите страни, но и в Западна Европа, където е символ на абсолютната базова мобилност заради ниската си цена.

Автентичният модел Yugo 45 става хит през 80-те години на миналия век.

Легендата Yugo ще се завърне отново на пазара с второ издание, създадено от сръбски дизайнери и инженери. Ще има определени стилистични прилики с автентичния си предшественик, а задвижването ще е бензиново, за да се запази ниската цена. Първият прототип трябва да бъде показан на изложението в Белград през 2027 г., след което ще има едномарково рали от завода в Крагуевац през Африка до подножието на връх Килиманджаро в Танзания. Тази инициатива се базира на традицията на югославското автомобилостроене. Още през 1975 г. пет лицензирани версии на FIAT 128, известни като Zastava 101, са доказали своята издръжливост на такава експедиция.

Най-четени