VW представи обновения ID.3

VW представи обновения ID.3

Рафиниран дизайн и повече комфорт

В салона влизат екологични материали

Първият модел от електрическото семейство ID на Volkswagen е ID.3. Той прокара пътя на пазара за новото поколение екологични автомобили на марката и дойде време да премине през обичайните освежителни процедури. Обновеният модел бе представен в София в Ботаническата градина в естествена природна среда, която „зеленото“ превозно средство не замърсява по никакъв начин.

При обновения ID.3 дизайнерските екипи са си поставили за цел да използват възможно най-много от екстериорния цвят. Предният капак вече изглежда по-дълъг вследствие на отстраняването на черната лента под челното стъкло и добавянето на вдлъбнатини в страничните панели, които издължават визуално предницата. Интелигентните решения подобряват аеродинамиката. Оптимизираните и разширени въздухозаборници отпред придават по-мускулест и спортен външен вид.
ID.3 постига отличен коефициент на въздушно съпротивление от 0,263. Най-важният фактор за това е каросерията със стръмни наклонени А-колони, плавна линия на покрива и изтеглени С-колони. Различните решения за отделните детайли също подобряват аеродинамиката. Те включват електрически задвижвана щора на радиатора в предния край на автомобила, която се отваря само при нужда от охлаждане. Плоският дизайн на джантите означава, че те също са оптимизирани за въздушен поток с минимални загуби на съпротивление.

Интериорът съчетава модерен дизайн и екологични материи. Прецизните шевове в контрастен цвят придават по-изискано излъчване. В облицовките на вратите и тапицериите на седалките е използвана микрофибърна материя, в чиито състав влиза 71% рециклиран материал от пластмасови отпадъци, употребени и изхвърлени поне веднъж. По отношение на визията, издръжливостта и усещането при допир тази материя не отстъпва по нищо на конвенционалните. Меките повърхности на арматурното табло създават изцяло ново усещане при докосване, а оформените по нов начин облицовки на вратите също се отличават с по-меки и по-големи по площ повърхности.

Електрическият мотор в ID.3 е разположен отзад и осигурява мощност от 150 kW (204 к.с.) и въртящ момент от 310 Нм. Задвижването на задните колела осигурява пъргаво управление и добро сцепление, като същевременно позволява малък диаметър на завиване от само 10,3 метра. Батерията се предлага с два размера: 58 и 77 kWh и пробег съответно до 426 км и до 546 км. 

В стандартното оборудване са включени функции като Plug & Charge, която идентифицира автоматично автомобила и стартира процеса на зареждане при включване на зарядния кабел в станцията. Интелигентна програма за планиране на маршрута при по-дълги пътувания изчислява оптимално местоположението на всички необходими спирки за зареждане така, че крайната цел да бъде достигната максимално бързо, като се отчитат трафика и прогнозите за неговото развитие. Броят и локацията на местата за зареждане се изчисляват динамично и зависят от мощността на зарядните станции.

Големият дисплей става стандартен

Обновеният Volkswagen ID.3 разполага със софтуер от последно поколение, който повишава производителността на системата и е в състояние да получава безжични актуализации по въздуха. Компактният блок на контролните прибори пред водача използва екран с диагонал 13,4 см (5,3 инча) и се управлява чрез бутоните на мултифункционалния волан. Централният сензорен екран с диагонал 30,5 см (12 инча) вече е част от стандартното оборудване и служи за управление на функциите на навигацията, мобилния телефон, мултимедията, системите за асистенция и настройките на автомобила. Удобното разположение над централната конзола е допълнено от структурата на менютата, в която са отчетени и много желанията на клиентите. Наред с останалото, тя вече предлага по-ясна подредба, в която менюто за зареждане вече е част от първото ниво на сензорния екран.

Като допълнително оборудване се предлага Head-up дисплей с разширена реалност, който показва не само информация за скоростта и други основни данни, а и водене по маршрута с динамични напътствия на навигационната система. 

Най-четени