Citroen пуска кола на ток за народа

Компактен модел с атрактивна цена за европейските потребители

320 км пробег с едно зареждане и максимална скорост 135 км/ч

За много хора преходът към електромобилност приключва, когато погледнат ценовите листи на новите коли. Досега достъпните модели (с много малки изключения) са дефицит, така че повечето потенциални купувачи се насочват към автомобили с вътрешно горене. Промяна в тази ситуация може да настъпи с излизането на пазара на електрическия Citroen C3 в началото на следващата година. Той е компактен модел с по-изгодна цена в сравнение с много други електромобили.

Оповестената стартовата цена от 23 300 евро даде основания да го обявят за първия електромобил „по джоба“ на европейските шофьори. През 2025 г. ще последва още по-достъпна версия на модела с по-малка батерия и с цена от 19 990 евро.

Citroen информира, че C3 ще промени правилата в силно конкурентния В-сегмент, като предлага първокласен комфорт, високи нива на оборудване и отлична стойност за парите, които клиентът трябва да заплати за изцяло електрически автомобил, произведен в Европа. Реално C3 винаги се е радвал на голяма популярност. Всеки трети продаден Citroen в Европа е именно такъв.

При електрическите коли основен фактор е пробегът, а въвеждащата версия на новия модел C3 разполага с 44-киловатчасова батерия. Тя осигурява изминаването на 320 км, а зареждането от 20 до 80% от капацитета отнема 26 минути на станция с мощност 100 киловата. За радост на почитателите на двигателите с вътрешно горене – Citroen ще пусне и такива версии.

Акцентът при представянето на автомобила обаче е електрификацията на изгодна цена. Това не е случайно, тъй като патронът на компанията Андре Ситроен е един от пионерите на масовата мобилност в Европа, когато пуска първия си автомобил от първата европейска поточна линия през 1919 г.

В гените на Citroen е заложен комфортът при пътуване, който в новия модел C3 се изразява в комбинация от специално окачване и специални седалки с особено дебела пяна, каквито се предлагат за първи път в малък автомобил. Пътниците ще имат усещането, че седят в удобно кресло. В допълнение за първи път всички версии C3 са оборудвани с иновативно прогресивно окачване, конструирано за максимален комфорт. В тази система вместо механични ограничители се използват прогресивни хидравлични амортисьори – за компресия и за декомпресия. Това подобравя максимално „филтрирането“ на неравностите по пътя.

Задвижването на първите версии ще се осъществява от електрически мотор с мощност 113 конски сили, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди. Максималната скорост на движение е 135 км/ч. Чрез специално приложение e-ROUTES водачите могат да планират пътувания, да наблюдават в реално време състоянието на батерията, да управляват графици за зареждане, да проверят местоположението и да осъществяват други функции дистанционно.

В областта на дизайна за първи път сериен автомобил Citroen излиза с новото овално лого на марката. Нова е и стилистиката на светлините. Размерите на каросерията остават компактни с дължина 4,01 м и широчина 1,76 м.

Нов дисплей пред водача

Citroen винаги е била марка, която прави нещата по различен начин от останалите производители на автомобили. Ето защо не е изненадващо, че в новия модел C3 липсва класическият инструментален панел пред волана. Вместо това се прилага нов тип Head-up дисплей. Той предоставя информация, която проектира данните за шофиране върху лъскава черна зона между горния ръб на арматурното табло и долния ръб на предното стъкло. 10,25-инчов екран допълва информационната система.

Автомобилът предлага максимална свързаност и богат пакет системи за безопасност и асистенция. Асистентът за активно спиране работи денем и нощем при скорост от 5 до 135 км/ч. Друг асистент упражнява активен контрол върху движението в лентата. Водачът получава предупреждения при опасности и натрупана умора. Ограниченията на пътните знаци се изобразяват на дисплея, а темпоматът позволява на водача да лимитира скоростта си до позволената.

Други полезни функции са асистентите за потегляне по наклон, за превключване на къси и дълги светлини, за предупреждение при препятствия при паркиране, задната камера и др.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"