Омбудсманът: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

Вандали изпотрошиха над 40 коли в Пловдив

Ето кои институции ще проверяват сделката за ЧЕЗ

32 цивилни са загинали при бомбардировките на Източна Гута днес

Туристическите пакети ще поскъпнат 2-3 пъти Българинът се стяга за патриотични екскурзии за 3 март

Гинка Върбакова, която купи активите на ЧЕЗ: Нашите намерения са за отговорно отношение към милионите клиенти

Трите момичета, държани затворени в „Люлин”, никога не са ходили на училище

Пострадалите билкарки от камиона: Шофьорът дойде да ни види, а Еркан се крие

Седем души остават за лечение в болницата в Шумен след адската катастрофа във Върбишкия проход, при която ГАЗ-66 с пълна каросерия берачи на див чесън ги обърна в пропаст. Най-тежко пострадалата Янка Иванчева (49г.) все още е в кома след премахване на далака, чернодрбна и мозъчна операция, но според д-р Чавдар Кръстев прогнозите са оптимистични.

Пред “Труд” берачите казаха в понеделник, че три камиона са извозвали хора във фаталната събота. В другите два обаче се качили по-малко хора. Те били собственост на други лица.

“Шофьорът Орхан дойде да ни види, донесе храна и лекарства, но защо Еркан не идва?”, питаха вчера една през друга жените, настанени в отделението по ортопедия и техните близки. Според тях Еркан Касимов (32г.), който изкупувал билките и е собственик на катастрофиралия камион “виетнамка”, се срамува или е уплшен и затова се крие.

“Преди години работехме за баща му, който почина, сега берем билки за сина”, откровени са жените. Най-много се притесняват, защото са работили “на черно”, близките им са здравно неосигурени, а за предстоящите операции са нужни по около 2000 лв. на човек за материали, които не се покриват и от касата.

Донка се чуди откъде ще намери парите за дъщеря си Ася, а Ангел казва, че за майка му и баща му са нужни общо 2500 лв.

“Лекуваме всички пациенти. Четирима от тях се оказаха без здравни вноски, от община Върбица казаха, че ще предприемат действия за осигуряването им. Не знам как ще стане това”, коментира шефката на шуменската болница д-р Юлия Димитрова. Жената в кома, чието личение коства по 1000 лв. дневно, е здравно осигурена.

“Досега не сме оставили никой от пострадалите без болкоуспокояващи, превързочни материали, храна и вода. Местна аптека също безвъзмездно е давала лекарства”, каза зам.-кметът на община Върбица Борислав Георгиев. Кметството е поело разноските и за траурния ритуал на 56-годишната Радка Иванова, която беше погребана в понеделник.

По данни от кметството, шофьорът Орхан Шабанов (41 г.) е опитен с над 18 г. стаж, завършил е школа и е професионален водач. Мъжът работи в общината като дежурен-портиер към звеното “Гражданска защита” от 8 г., преди време имал и свой камион, с който извършвал услуги. Във фаталния ден само е помагал за извозване на хората.

По случая се води досъдебно производство все още срещу неизвестен извършител за причиняване на смърт и телесни повреди на повече от един човек, каза прокурор Румен Рачев. До понеделник той не разполагаше с документи камионът да е преминал технически преглед, а такъв е задължителен на всеки 6 месеца за товарните автомобили. Техническото обследване трябва да отговори на много въпроси.

Внимателно ще се преценява и дали камионът не е бил претоварен. Той е пригоден за 2 тона товар. Никак не е за подценяване фактът, че берачите на билки са го натоварили с клони от гората. Според чл.134 ал.2 от Закона за движение по пътищата “В каросерията на товарен автомобил може да се превозват лица, които товарят, разтоварват, съпровождат, приемат или предават превозвания товар, като бъде осигурена тяхната безопасност. Броят им за всеки тон полезен товар е по един човек, но не повече от 8”. В каросерията на “виетнамката” е имало поне 20 души.

За камиона ГАЗ-66 не е имало сключена застраховка “Гражданска отговорност”, не е минал и на технически преглед, какъвто се прави на 6 месеца, потвърдиха близки до разследването.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.