Зидан поиска „Юнайтед“

Битата камериерка на „Златни пясъци“: Австриецът ме удари с юмрук в лицето В съда не се извинил, оправдал се с главоболие

„Левски“ разкара Жорди Гомес

БСП поиска оставките на Цецка Цачева и Зорница Даскалова

Караме коли за 1,3 млрд. лева на лизинг

Задържаха „мулета“, оставили 6 720 лв. в маратонка Съсед видял колата им и част от номера

„Лудогорец“ вади 4 млн. лева за нов

5 нови фонда инвестират у нас Вече са осигурени 800 млн. долара

Ангелкова осъди насилието върху камериерка в хотел на „Златни пясъци“

Премиерът се впечатли от най-древния град на Европа Обеща финансиране за археологическия обект "Провадия-Солницата"

Премиерът Борисов: Ремонтът на Старо Оряхово – Провадия ще се облекчи значително движението

Стотици гледат двубоя на „Армията“

Богдан Кирилов е новият директор на Изпълнителната агенция по лекарствата

Треньорът Дани Валерду: Григор трябва да свикна с напрежението

Борисов: Виновните за провалените застраховки ще понесат тежки санкции

Пострадалите билкарки от камиона: Шофьорът дойде да ни види, а Еркан се крие

Седем души остават за лечение в болницата в Шумен след адската катастрофа във Върбишкия проход, при която ГАЗ-66 с пълна каросерия берачи на див чесън ги обърна в пропаст. Най-тежко пострадалата Янка Иванчева (49г.) все още е в кома след премахване на далака, чернодрбна и мозъчна операция, но според д-р Чавдар Кръстев прогнозите са оптимистични.

Пред „Труд“ берачите казаха в понеделник, че три камиона са извозвали хора във фаталната събота. В другите два обаче се качили по-малко хора. Те били собственост на други лица.

„Шофьорът Орхан дойде да ни види, донесе храна и лекарства, но защо Еркан не идва?“, питаха вчера една през друга жените, настанени в отделението по ортопедия и техните близки. Според тях Еркан Касимов (32г.), който изкупувал билките и е собственик на катастрофиралия камион „виетнамка“, се срамува или е уплшен и затова се крие.

„Преди години работехме за баща му, който почина, сега берем билки за сина“, откровени са жените. Най-много се притесняват, защото са работили „на черно“, близките им са здравно неосигурени, а за предстоящите операции са нужни по около 2000 лв. на човек за материали, които не се покриват и от касата.

Донка се чуди откъде ще намери парите за дъщеря си Ася, а Ангел казва, че за майка му и баща му са нужни общо 2500 лв.

„Лекуваме всички пациенти. Четирима от тях се оказаха без здравни вноски, от община Върбица казаха, че ще предприемат действия за осигуряването им. Не знам как ще стане това“, коментира шефката на шуменската болница д-р Юлия Димитрова. Жената в кома, чието личение коства по 1000 лв. дневно, е здравно осигурена.

„Досега не сме оставили никой от пострадалите без болкоуспокояващи, превързочни материали, храна и вода. Местна аптека също безвъзмездно е давала лекарства“, каза зам.-кметът на община Върбица Борислав Георгиев. Кметството е поело разноските и за траурния ритуал на 56-годишната Радка Иванова, която беше погребана в понеделник.

По данни от кметството, шофьорът Орхан Шабанов (41 г.) е опитен с над 18 г. стаж, завършил е школа и е професионален водач. Мъжът работи в общината като дежурен-портиер към звеното „Гражданска защита“ от 8 г., преди време имал и свой камион, с който извършвал услуги. Във фаталния ден само е помагал за извозване на хората.

По случая се води досъдебно производство все още срещу неизвестен извършител за причиняване на смърт и телесни повреди на повече от един човек, каза прокурор Румен Рачев. До понеделник той не разполагаше с документи камионът да е преминал технически преглед, а такъв е задължителен на всеки 6 месеца за товарните автомобили. Техническото обследване трябва да отговори на много въпроси.

Внимателно ще се преценява и дали камионът не е бил претоварен. Той е пригоден за 2 тона товар. Никак не е за подценяване фактът, че берачите на билки са го натоварили с клони от гората. Според чл.134 ал.2 от Закона за движение по пътищата „В каросерията на товарен автомобил може да се превозват лица, които товарят, разтоварват, съпровождат, приемат или предават превозвания товар, като бъде осигурена тяхната безопасност. Броят им за всеки тон полезен товар е по един човек, но не повече от 8“. В каросерията на „виетнамката“ е имало поне 20 души.

За камиона ГАЗ-66 не е имало сключена застраховка „Гражданска отговорност“, не е минал и на технически преглед, какъвто се прави на 6 месеца, потвърдиха близки до разследването.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.