ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале”

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Вдигат екотаксата за стари автомобили

Продуктовата такса, която се заплаща при закупуване на автомобил, популярна като „екотакса“, ще се промени. Това предвиждат промени в Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса, съобщи министърът на околната среда и водите Ивелина Василева по време на дебата „Деветте пътя към еврофондовете: Околна среда“, организиран от „Труд“, „24 часа“ и КРИБ.

Промените предвиждат екотаксата за нови автомобили, която в момента е 146 лева, да се понижи с 5% до 138 лева. За колите до 5 г. налогът ще стане 194 лева, вместо 200 лева. За автомобили от 5 до 10 г. продуктовата такса ще бъде увеличена с 3% от 253 лева на 260 лева. С толкова ще се повиши и екотаксата за превозни средства над 10 г. – от сегашните 267 лева на 275 лева. Според думите на Василева промените трябва да влязат в сила през есента с промяна в наредбата.

Гражданите, които вече са закупили автомобил, няма да бъдат засегнати от новостите, тъй като екотакси се налагат само при първа регистрация на автомобил в страната. Съгласно Закона за управление на отпадъците сумите от екотаксите служат за разкомплектоването и обезвреждането на автомобилите, излезли от експлоатация.

„В старите автомобили вредните вещества са далече повече – живак, пластмаса. Това създава и допълнителна тежест при обезвреждането на отпадъците“, поясни Василева.

Според думите й промяната в екотаксите цели стимулиране на хората, когато закупуват нов автомобил, да се замислят върху факта, че старите, освен че технически вероятно имат проблеми, замърсяват в голяма степен околната среда. Промяната отговаря и на необходимостта и нуждите да се върви към постепенно осъвременяване на автомобилния парк, допълни Василева.
„В големите градове основни източници на замърсяване са транспортът, моторните превозни средства и битовото отопление. Това е лека стъпка напред, която няма да бъде грандиозна тежест за хората. Говорим за увеличение от порядъка на няколко лева, но това е знак“, каза още тя.

Според последните данни за броя на превозните средства у нас към края на 2013 г. в България е имало регистрирани 3 683 659 пътни превозни средства. Данните са на КАТ-Пътна полиция. Оказва се, че автомобилите, които се купуват в страната, са предимно втора употреба, като средната им възраст е между 18 и 25 години.
Според анализа на експертите в Министерството на околната среда и водите, предвид спецификата на автомобилния парк в България, през близките 5 г. съществува опасност страната да бъде изправена пред сериозен проблем от генериране на голямо количество отпадъци от излезли от употреба моторни превозни средства.

ОЩЕ ОТ ФОРУМА:

Бизнесът към премиера: Спасете ни от екорекета

60 милиона лева дойдоха авансово

Сметките за вода – по-ниски след реформата

Усилена газификация от 2016 година

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.