На 6 април 2020 да почерпят

Девите да овладеят емоцията си, Скорпионите да не се поддават на ласкателствата – Дневният хороскоп на Алена

Иде бум на малоумни самоделни прически COVID-19 сам признал всичко пред руските учени

Свидетел предупредил полицията, че ще го застрелят На гроба на Мариян Марата се появила бележка с имената на килърите му

300 000 проститутки без препитание

СЗО преосмисля позицията си за маските (ИНФОГРАФИКА)

Картини под карантина Фантазьори създават шедьоври от тоалетна хартия, фолио, тенджери и домакински уреди

Отрицателни са пробите на контактните с народния представител Даниела Малешкова

Най-красивите близначки катерят модния Олимп 10-годишните Ава и Лия спасяват баща си от рак

Пандемията роди ново пиратство Винят САЩ, че отмъкват медицински пратки

Един болен от COVID-19 може да зарази 400 души

Защо Стийв Карел напусна „Офисът“

Горски пожар повиши нивата на радиация край Чернобил (ВИДЕО)

Бутици шият маски, за да избегнат фалит Захвърлиха роклите, правят само предпазните материали

Реанимират мярката 60/40 (обзор)

Синьо небе и червен лед на Плутон (Снимки)

Малък замръзнал свят на 4.8 милиарда километра от Слънцето не е мястото, където можем да очакваме, че ще намерим лазурно синьо небе, но точно това е открила на далечния Плутон сондата New Horizons на Националната космическа агенция на САЩ (NASA), пише Discovery News.

Агенцията публикува изображение, направено на базата на данни от една от камерите на апарата, събрани при отдалечаването му след историческото прелитане край Плутон на 14 юли. Фотографията показва силуетa на планетата-джудже осветена в контражур от Слънцето и заобиколена от небесносиня многослойна мъгла. „Кой би могъл да очаква синьо небе в пояса на Кайпер? Прекрасно е“, казва Алън Стърн, научният ръководител на експедицията New Horizons от Югозападния изследователски институт в Боулдър, щата Колорадо, цитиран от „Фокус“.

На Земята през деня небето изглежда синьо заради начина, по който молекулите азот и кислород в атмосферата разсейват видимата светлина от Слънцето. По-късите сини дължини на вълната се разпръскват по-ефективно, придавайки на небето син цвят. На Плутон, който е 33 пъти по-далече от Слънцето, отколкото е Земята, светлината от звездата-майка се разпръсква през слоевете на атмосферата по същия начин, само че не от молекули кислород или азот, а от малки частици, наречени толини.

Толините се образуват от разпадането на азота и метана в атмосферата на Плутон под въздействието на ултравиолетовото лъчение на Слънцето – сложен химичен процес, които протича и на луната на Сатурн Титан. Отделните частици толини сами по себе си не са сини, а по-скоро сиви или червени. Те натрупват маса и стават достатъчно тежки, за да “валят“ на повърхността на Плутон. Вероятно те са източникът на големите, оцветени в червено области на небесното тяло.

В допълнение към лазурното небе екипът на New Horizons е идентифицирал и зони от открит воден лед на Плутон. По-голямата част от открития досега лед на повърхността на планетата-джуже не е от вода, а от други летливи вещества. Любопитно е, че регионите, където е засечено най-високо съдържание на воден лед се виждат на изображенията с висока резолюция като най-ярко червени.