Борисов към шефа на АПИ: Защо ми правите номера с тол системата!? (СНИМКИ) Как ще плащат от Нови Искър или от Банкя или от съседните места, попита гневно премиерът

Борисов се срещна с президента на Федералната разузнавателна служба на Германия

Фондация „Тракия“: Властите започнаха изземването на регистрираните и абсолютно законни предмети от колекция „Васил Божков“

Прокуратурата подхваща хулигана с джип „Порше“, който засече кола и спря пред нея в лявата лента на магистрала „Тракия“

Вандали отрязаха с флекс камера на тол системата (СНИМКИ) Повреденото съоръжение се намира на пътя към Бистрица

Цвета Караянчева: Съвременните ни послания никога не успяват да се извисят до подвига, до волята, до гения на Апостола

За колко сребърника е продаден Левски

Американски прелести с размер XXL в тежка категория

15 нови случая на новия коронавирус в Южна Корея и 1 в Хондурас

Ретроградният Меркурий вади недостатъците на политиците

Полиция блокира шуменското село Стоян Михайловски

Изпълнителната комисия на ГЕРБ не прие оставката на Георги Мараджиев като областен координатор на партията в Пловдив

Президентът реши да олекне още повече И намек няма за диктатура у нас, по-скоро се наблюдава тенденция към хаотичност

Как циганин се явява на изпит за шофьорска книжка?

Започват проверки в 50 ферми в района на първото огнище на птичи грип в Пловдивско

Централна гара – София е готова на 75%, отварят я през март

Работата по сградата на Централна гара е завършена на 72-75%. Това каза пред журналисти инж. Ивайло Дженев – ръководител на проектите „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”.

По думите му, към момента е свършена много работа. „Направени са абсолютно всички инсталации на източната страна на гарата. Това са работи, които вие не ги виждате, но това са всичките видове инсталации. Западната част на гарата изцяло е завършена. Всички офиси в помещенията, които гражданите не могат да видят са изградени. Той поясни, че вече служители работят там.

Той обясни, че промените са в три области. „В областта на конструктивното укрепване, което гражданите няма как да видят. Енергийната ефективност на сградата е много повишена, което гражданите ще усетят. Няма да има вече топла чакалня. Температурата ще бъде и вън и вътре с нормални комфортни градуси. Третото е архитектурното обновление на сградата. Тя ще изглежда по друг начин. Създадено е трето ниво, което ще бъде сложен така нареченият фуудкорт, на който гражданите ще могат докато изчакват влака или посрещат някой да изпият по някое питие или да хапнат закуска“, каза той.

„Имаме едно закъснение от два месеца, което се наложи заради по-сериозното конструктивно укрепване в западната страна на гарата. Правим сметка да свършим януари месец тази година всички строително-монтажни работи. След приключване на пробите и времето за държавно приемане март месец може да пуснем обекта за експлоатация от гражданите“, каза Дженев. По думите му, това закъснение няма да се отрази на финансирането на проект.

Централна жп гара е много стара сграда, която беше облицована. След разкриването на конструкцията се видя, че има пропадане на плочите, и то доста сериозно. Това наложи да се увеличат диаметрите на колоните. Цялата сграда се крепи около една ос“, каза инж. Дженев. По думите му, тази ос е трябвало да се подсили много сериозно. „Включително върху нея стои една вантова конструкция, която ако се отдалечите от сградата ще видите нейните елементи. Това изисква допълнителни средства, но е в рамките на предвидените разходи“, каза още той.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.