Министър Караниколов: Само от началото на годината сме спрели от пазара един милион литра некачествено гориво

Двама пострадаха след удар между лека кола и бус в Елена

Шофьор помете момиче на пешеходна пътека

Турски тир се преобърна на пътя Монтана – Видин

Министър Петков: Не очаквам трусове в управлението заради протестите

Иззеха канабис от дома на британци

Скъсани жици предизвикаха огнен ад в частен имот в Павликенско Двуетажна къща, два автомобила и скъпи машини изгоряха в пожар в дома на бившия кмет на село Патреш

Разследват палеж на лек автомобил в столичния квартал „Младост“

Су Ке – покерджийката, която променя социалните медии

Доналд Тръмп и Мелания посрещнаха коледната елха в Белия дом (СНИМКИ И ВИДЕО)

Влак дерайлира край Барселона заради свлачище Един човек е загинал, а петима са леко ранени

Един човек загина при тежка катастрофа в Първомайско

Каква е разликата между руската сватба и руското погребение?

Нова Русия търси своя Рожден ден Западът ще мачка, докато не му отвърнат адекватно

Голям интерес към Банско на изложение в Румъния

Централна гара – София е готова на 75%, отварят я през март

Работата по сградата на Централна гара е завършена на 72-75%. Това каза пред журналисти инж. Ивайло Дженев – ръководител на проектите „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”.

По думите му, към момента е свършена много работа. „Направени са абсолютно всички инсталации на източната страна на гарата. Това са работи, които вие не ги виждате, но това са всичките видове инсталации. Западната част на гарата изцяло е завършена. Всички офиси в помещенията, които гражданите не могат да видят са изградени. Той поясни, че вече служители работят там.

Той обясни, че промените са в три области. „В областта на конструктивното укрепване, което гражданите няма как да видят. Енергийната ефективност на сградата е много повишена, което гражданите ще усетят. Няма да има вече топла чакалня. Температурата ще бъде и вън и вътре с нормални комфортни градуси. Третото е архитектурното обновление на сградата. Тя ще изглежда по друг начин. Създадено е трето ниво, което ще бъде сложен така нареченият фуудкорт, на който гражданите ще могат докато изчакват влака или посрещат някой да изпият по някое питие или да хапнат закуска“, каза той.

„Имаме едно закъснение от два месеца, което се наложи заради по-сериозното конструктивно укрепване в западната страна на гарата. Правим сметка да свършим януари месец тази година всички строително-монтажни работи. След приключване на пробите и времето за държавно приемане март месец може да пуснем обекта за експлоатация от гражданите“, каза Дженев. По думите му, това закъснение няма да се отрази на финансирането на проект.

Централна жп гара е много стара сграда, която беше облицована. След разкриването на конструкцията се видя, че има пропадане на плочите, и то доста сериозно. Това наложи да се увеличат диаметрите на колоните. Цялата сграда се крепи около една ос“, каза инж. Дженев. По думите му, тази ос е трябвало да се подсили много сериозно. „Включително върху нея стои една вантова конструкция, която ако се отдалечите от сградата ще видите нейните елементи. Това изисква допълнителни средства, но е в рамките на предвидените разходи“, каза още той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.