“Левски” на бараж за Лига Европа

БСП и ГЕРБ на балотаж за кметския пост в Галиче

И при храната има мода Кои са основните кулинарни трендове

Катастрофа между камион и товарен микробус край Монтана Един човек е пострадал

Медиците от болницата в Ловеч излязоха на пореден протест

Графа е първият, който се раздели със свой талант в „Гласът на България“

Стоичков срещу Зидан в Париж

Прогнозата на Светлана Тилкова – Алена кралската сватба: Кармична разплата тегне над брака на Хари и Меган Принцът се жени без да е сигурен, а новата херцогиня на Съсекс ще се дразни на характера му

Отровни слухове текат от чешмите в София В норма са всички проби, увериха институциите, отговорни за проследяването и контрола

Ивет Лалова първа на 200 метра в Турция

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 21 май 2018

Министър Каракачанов: Страните от Балканския регион трябва да обединят усилия за укрепването на сигурността и стабилността

Радев дарява Путин с кортик За Медведев носи картина, изобразяваща мемориалния храм в град Шипка

Патриархът благослови хор „Гусла“ и маестро Бобевски Ученици от цял свят дойдоха за юбилея на диригента

Комисия ще набележи мерки за подобряване на екопътеката до Стобските пирамиди

Централна гара – София е готова на 75%, отварят я през март

Снимка: БТВ

Работата по сградата на Централна гара е завършена на 72-75%. Това каза пред журналисти инж. Ивайло Дженев – ръководител на проектите „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”.

По думите му, към момента е свършена много работа. „Направени са абсолютно всички инсталации на източната страна на гарата. Това са работи, които вие не ги виждате, но това са всичките видове инсталации. Западната част на гарата изцяло е завършена. Всички офиси в помещенията, които гражданите не могат да видят са изградени. Той поясни, че вече служители работят там.

Той обясни, че промените са в три области. „В областта на конструктивното укрепване, което гражданите няма как да видят. Енергийната ефективност на сградата е много повишена, което гражданите ще усетят. Няма да има вече топла чакалня. Температурата ще бъде и вън и вътре с нормални комфортни градуси. Третото е архитектурното обновление на сградата. Тя ще изглежда по друг начин. Създадено е трето ниво, което ще бъде сложен така нареченият фуудкорт, на който гражданите ще могат докато изчакват влака или посрещат някой да изпият по някое питие или да хапнат закуска“, каза той.

„Имаме едно закъснение от два месеца, което се наложи заради по-сериозното конструктивно укрепване в западната страна на гарата. Правим сметка да свършим януари месец тази година всички строително-монтажни работи. След приключване на пробите и времето за държавно приемане март месец може да пуснем обекта за експлоатация от гражданите“, каза Дженев. По думите му, това закъснение няма да се отрази на финансирането на проект.

Централна жп гара е много стара сграда, която беше облицована. След разкриването на конструкцията се видя, че има пропадане на плочите, и то доста сериозно. Това наложи да се увеличат диаметрите на колоните. Цялата сграда се крепи около една ос“, каза инж. Дженев. По думите му, тази ос е трябвало да се подсили много сериозно. „Включително върху нея стои една вантова конструкция, която ако се отдалечите от сградата ще видите нейните елементи. Това изисква допълнителни средства, но е в рамките на предвидените разходи“, каза още той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.