Вероника Стефанова: Чакам бебе напролет! Предложиха ми брак с пръстен, скрит в парче торта, щастлива е Мис България Свят 2017

Питбул нападна професор и кучето му в София Животното е насъскано от своя стопанин, който атакува словесно проф. Иво Панов

Министър Караниколов: Само от началото на годината сме спрели от пазара един милион литра некачествено гориво

Двама пострадаха след удар между лека кола и бус в Елена

Шофьор помете момиче на пешеходна пътека

Турски тир се преобърна на пътя Монтана – Видин

Министър Петков: Не очаквам трусове в управлението заради протестите

Иззеха канабис от дома на британци

Скъсани жици предизвикаха огнен ад в частен имот в Павликенско Двуетажна къща, два автомобила и скъпи машини изгоряха в пожар в дома на бившия кмет на село Патреш

Разследват палеж на лек автомобил в столичния квартал „Младост“

Су Ке – покерджийката, която променя социалните медии

Доналд Тръмп и Мелания посрещнаха коледната елха в Белия дом (СНИМКИ И ВИДЕО)

Влак дерайлира край Барселона заради свлачище Един човек е загинал, а петима са леко ранени

Един човек загина при тежка катастрофа в Първомайско

Каква е разликата между руската сватба и руското погребение?

Проект на МВнР в помощ на модерното обслужване на гражданите и бизнеса

Във връзка с успешно изпълнен проект „Подобряване на ефективността и надеждността на предоставяните от МВнР електронни консулски услуги чрез въвеждане на системи за управление на качеството” с рег. № 13-31-34/23.04.2014 г., който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, на 09.10.2015 г., в пресклуба на БТА се проведе заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати по проекта.

Бенефициер по проекта е дирекция „Консулски отношения” на Министерството на външните работи. Проектът е със срок на изпълнение 18 месеца – от 23.04.2014 г. до 23.10.2015 г.

На пресконференцията присъстваха като гости всички целеви групи по проекта – граждани, представители на бизнеса, както и служители от дирекция „Консулски отношения” и други звена на МВнР.

Проектът обхваща осем основни дейности, като на заключителната пресконференция специален акцент беше поставен върху най-ключовите резултати от изпълнените проектни дейности:

1. изготвен анализ на нормативната уредба и практика в дирекция „Консулски отношения” по управление на качеството и информационните процеси на дейностите, свързани с административното обслужване на граждани и бизнес и предоставянето на електронни услуги, който послужи за основа за последващите дейности по проекта.

2. интегрирана система за управление на качеството съгласно международните стандарти ISO 9001:2008 и ISO 20000-1:2011 в Дирекция “Консулски отношения” на МВнР, чието разработване и внедряване премина през няколко основни стъпки, включващи:

преглед на текущото състояние – налични управленски процеси и установяване на съответствие на процеси и системи с изискванията на стандартите;
подготовка за внедряване на интегрирана система за управление на качеството – изготвяне на план за изграждане и внедряване, обхват на системата, основна политика за управление на качеството, определяне на процеси, роли и отговорности, идентифициране на ресурси;внедряване на интегрираната система – разработване на необходимата съпътстваща документация (ръководства, правила, заповеди и т. н.), контрол на риска, методика за измерване на ефикасността, план за управление на риска и др.;внедряване на приложен софтуер за управление на качеството за подобряване на отчетността по обслужването по въведените стандарти и автоматизиране и ускоряване на процесите;контрол на интегрираната система за управление на качеството – проведени вътрешни одити за покриване на изискванията по двата стандарта, отстраняване на евентуални несъответствия, оценка на готовността за провеждане на сертификационен одит.

3. Проведено съпътстващо обучение съгласно изискванията на внедрените системи за управление на качеството в дирекция „Консулски отношения”, по време на което участниците получиха знания, умения и компетентности във връзка с внедряването на международните стандарти, а оттам и за модернизирането на консулското обслужване на гражданите и бизнеса.

4. Успешно сертифицирана интегрирана система за управление на качеството съгласно международните стандарти ISO 9001:2008 и ISO 20000-1:2011 в дирекция “Консулски отношения” на МВнР, което се извърши от акредитиран орган за сертифициране по двата стандарта за управление на качеството.

5. Успешно изпълнени мерки за информация и публичност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати.

Заключителната пресконференция завърши с уверения , че резултатите от успешно изпълнените дейности по проекта ще осигурят трайно въздействие върху целевите групи за промяна на нагласи както сред администрацията, така и сред гражданското общество. В този смисъл, промяната на работа на администрацията по нов начин ще доведе до отварянето й в по-голяма степен към ползвателите на услугите й. От друга страна, мултиплицирането на резултатите от проекта може да послужи за пренасяне на опита и натрупаните добри практики след внедряването и сертифицирането на интегрираната система за управление на качеството както в структурата на МВнР, така и в други институции.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.