Габриела Козарева е новият шеф на агенцията за насърчаване на малките и средните предприяти

Срив в информационна система затвори всички гранични пунктове

Софиянци предадоха 4500 стари гуми Акцията на Столичен инспекторат продължава в район "Сердика"

Осъдиха иракчанин, опитал да премине незаконно границата в камион с играчки

Полицията хвана “муле” на телефонни измамници в София

Верижна катастрофа с шест автомобила при тунела на „Люлин”

Цвета Караянчева в Брюксел: ЕС ще спечели от присъединяването на максимален брой държави към еврото

Верижна катастрофа с участието на багер във Варна

Пиян водач блъсна жена на пешеходна пътека в Пловдив

Делио Роси претърпя инцидент, счупи си ръката

Откриха останките на катастрофиралия ирански самолет

Ученици подпалиха бивше училище с фасове

Отложиха делото по жалба на предполагаемия терорист от ИДИЛ

Синоптичката Нора Шопова: Няма да ме видите гола!

17-годишно момче е паднало от третия етаж на социален комплекс в Роман

Проект на МВнР в помощ на модерното обслужване на гражданите и бизнеса

Във връзка с успешно изпълнен проект „Подобряване на ефективността и надеждността на предоставяните от МВнР електронни консулски услуги чрез въвеждане на системи за управление на качеството” с рег. № 13-31-34/23.04.2014 г., който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, на 09.10.2015 г., в пресклуба на БТА се проведе заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати по проекта.

Бенефициер по проекта е дирекция „Консулски отношения” на Министерството на външните работи. Проектът е със срок на изпълнение 18 месеца – от 23.04.2014 г. до 23.10.2015 г.

На пресконференцията присъстваха като гости всички целеви групи по проекта – граждани, представители на бизнеса, както и служители от дирекция „Консулски отношения” и други звена на МВнР.

Проектът обхваща осем основни дейности, като на заключителната пресконференция специален акцент беше поставен върху най-ключовите резултати от изпълнените проектни дейности:

1. изготвен анализ на нормативната уредба и практика в дирекция „Консулски отношения” по управление на качеството и информационните процеси на дейностите, свързани с административното обслужване на граждани и бизнес и предоставянето на електронни услуги, който послужи за основа за последващите дейности по проекта.

2. интегрирана система за управление на качеството съгласно международните стандарти ISO 9001:2008 и ISO 20000-1:2011 в Дирекция “Консулски отношения” на МВнР, чието разработване и внедряване премина през няколко основни стъпки, включващи:

преглед на текущото състояние – налични управленски процеси и установяване на съответствие на процеси и системи с изискванията на стандартите;
подготовка за внедряване на интегрирана система за управление на качеството – изготвяне на план за изграждане и внедряване, обхват на системата, основна политика за управление на качеството, определяне на процеси, роли и отговорности, идентифициране на ресурси;внедряване на интегрираната система – разработване на необходимата съпътстваща документация (ръководства, правила, заповеди и т. н.), контрол на риска, методика за измерване на ефикасността, план за управление на риска и др.;внедряване на приложен софтуер за управление на качеството за подобряване на отчетността по обслужването по въведените стандарти и автоматизиране и ускоряване на процесите;контрол на интегрираната система за управление на качеството – проведени вътрешни одити за покриване на изискванията по двата стандарта, отстраняване на евентуални несъответствия, оценка на готовността за провеждане на сертификационен одит.

3. Проведено съпътстващо обучение съгласно изискванията на внедрените системи за управление на качеството в дирекция „Консулски отношения”, по време на което участниците получиха знания, умения и компетентности във връзка с внедряването на международните стандарти, а оттам и за модернизирането на консулското обслужване на гражданите и бизнеса.

4. Успешно сертифицирана интегрирана система за управление на качеството съгласно международните стандарти ISO 9001:2008 и ISO 20000-1:2011 в дирекция “Консулски отношения” на МВнР, което се извърши от акредитиран орган за сертифициране по двата стандарта за управление на качеството.

5. Успешно изпълнени мерки за информация и публичност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати.

Заключителната пресконференция завърши с уверения , че резултатите от успешно изпълнените дейности по проекта ще осигурят трайно въздействие върху целевите групи за промяна на нагласи както сред администрацията, така и сред гражданското общество. В този смисъл, промяната на работа на администрацията по нов начин ще доведе до отварянето й в по-голяма степен към ползвателите на услугите й. От друга страна, мултиплицирането на резултатите от проекта може да послужи за пренасяне на опита и натрупаните добри практики след внедряването и сертифицирането на интегрираната система за управление на качеството както в структурата на МВнР, така и в други институции.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.