Дневен хороскоп на Алена за неделя, 23.02.2020

На 23 февруари 2020 да почерпят

Кралски особи ритат трона в името на любовта

Десетки арестувани при антиправителствени протести в Казахстан

Кристалина Георгиева: Икономическият ръст на Китай ще бъде по-малък от очакваното

Марсилия до дъно

Караянчева за прекратения Луковмарш: Антисемитизмът, расизмът и ксенофобията нямат място в обществото ни

Черногорец издигна 6-тонен пилон с най-голямото българско знаме в София

Владислав Горанов: Ако погледнем числата, държавата се развива изключително успешно

Японските власти пуснали 23-ма пътници от „Даймънд принсес“, без да ги проверят за коронавирус

Външно министерство: Провеждането на Луковмарш бе предотвратено благодарение усилията на българските власти

Шефът на „Райънеър“ иска по-щателни проверки на мъжете мюсюлмани по летищата

Франция започна закриването на най-старата си АЕЦ

Луковмарш не се проведе

Коронавирус и в Обединените арабски емирства

БДЖ пусна парен локомотив до Банкя

Билетите струваха 3 пъти по-скъпо от нормалното

БДЖ възстанови и пусна по маршрута София – Банкя един от най-големите и мощни парни локомотиви, които притежава. Първото атракционно пътуване се състоя вчера, като влакът, състоящ се от ретро локомотива и три вагона, потегли от Централна гара в 10 ч за Банкя и се върна оттам в 12 ч. Билетите струваха по 3,50 лева, т.е. почти три пъти по-скъпо от обикновените. Въпреки това те бяха изкупени още миналата седмица.

Машината се пуска по релсите за първи път след възстановяването й. Такова аткракционно пътуване ще има и днес по същото време.

Локомотивът е произведен през 1931 г. в полския град Познан и е работил до 1968 г. Оттогава е музеен експонат, казаха от БДЖ. На него като локомотивен огняр е работил Никола Вапцаров. По онова време са били произведени 20 такива локомотива. Основното предназначение на българския бил да се движи от София до Перник, транспортирайки тежки влакове, натоварени с въглища. Железничарите наричат помежду си локомотива Баба Меца.

Машинистите разказаха вчера, че е изключително трудоемко да се работи с парния локомотив, освен това се изискват трима души. За дестинация като тази до Банкя например се изразходват до тон и половина въглища за отиване и връщане. Другото неудобство е, че по гарите вече няма течаща вода, необходима за охлаждането на машината, и тя трябва да се пренася.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.