БДЖ пусна парен локомотив до Банкя

Билетите струваха 3 пъти по-скъпо от нормалното

БДЖ възстанови и пусна по маршрута София – Банкя един от най-големите и мощни парни локомотиви, които притежава. Първото атракционно пътуване се състоя вчера, като влакът, състоящ се от ретро локомотива и три вагона, потегли от Централна гара в 10 ч за Банкя и се върна оттам в 12 ч. Билетите струваха по 3,50 лева, т.е. почти три пъти по-скъпо от обикновените. Въпреки това те бяха изкупени още миналата седмица.

Машината се пуска по релсите за първи път след възстановяването й. Такова аткракционно пътуване ще има и днес по същото време.

Локомотивът е произведен през 1931 г. в полския град Познан и е работил до 1968 г. Оттогава е музеен експонат, казаха от БДЖ. На него като локомотивен огняр е работил Никола Вапцаров. По онова време са били произведени 20 такива локомотива. Основното предназначение на българския бил да се движи от София до Перник, транспортирайки тежки влакове, натоварени с въглища. Железничарите наричат помежду си локомотива Баба Меца.

Машинистите разказаха вчера, че е изключително трудоемко да се работи с парния локомотив, освен това се изискват трима души. За дестинация като тази до Банкя например се изразходват до тон и половина въглища за отиване и връщане. Другото неудобство е, че по гарите вече няма течаща вода, необходима за охлаждането на машината, и тя трябва да се пренася.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.