На 25 февруари 2020 да почерпят

Дневният хороскоп на Алена за вторник, 25.02.2020

Задържаха четирима заподозрени за нападението над момче в столичен автобус

550 млрд. долара са вложени в бизнес имоти

Турция купува третия си сондажен кораб от Великобритания

Трус от 4,4 по Рихтер в Калабрия

Кухнята влиза в хола на българина Все по-малко софиянци търсят отделно помещение за готвене

14-дневна изолация и наблюдение за всички, пристигнали от Китай в област Сливен

Nasimo отваря прозореца към детството За първи път: Графити изложба в Националната художествена галерия

Полицията в Германия: Шофьорът във Фолкмарзен е врязал умишлено колата си в карнавалното шествие

Медицинските маски свършиха, минаваме на самоделки Заради паниката няма доставки в аптеките

Спират полети от и до Милано Туроператори връщат пари за предплатени екскурзии

Кога ни се полага работно облекло?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 февруари 2020

Ген. Мутафчийски: Всеки ден ще има брифинг във ВМА за коронавируса

Разчитането на черните кутии: В руския еърбъс се чували нехарактерни звуци

Чужди елементи открити край падналия самолет

На мястото на катастрофата на руския еърбъс на Синайския полуостров в Египет са открити елементи, които не са от конструкцията на самолета, заявил за ТАСС източник в Кайро и добавил, че са дадени за експертиза. Официално това не бе потвърдено или отречено.

“Еърбъс А321” на руската компания “Когалимавиа” падна в събота 23 минути след излитането си от Шарм ел Шейх на път за Санкт Петербург и погуби всички 224 души на борда.

Официално разчитането на записите в “черните” кутии започна вчера. Но преди това Интерфакс цитира източник в Египет, който твърди, позовавайки се на записи от разговори на екипажа с авиодиспечерите, че “моментът на изчезване на пътническия самолет от радара се предшества от нехарактерни за нормален полет звуци”. Съдейки по записите, извънредната ситуация на борда станала внезапно и неочаквано, като пилотът не е успял да подаде сигнал за бедствие. Иначе 4 минути преди изчезването на самолета от радара всичко било нормално.

Източници на в. “Уолстрийт джърнъл” смятат, че машината започнала да се разпада на около 4500 м. Изданието изброява различни версии, включително за бомба на борда. „Голямото количество на отделни части от тела може да показва, че на борда е станал силен взрив още преди сблъсъка със земята”, заявил пред агенция „Спутник“ египетски съдебно-медицински експерт, участващ в огледа. Припомня се, че самолетът получил значителна повреда през ноември 2001 г., когато при кацане в Кайро на полет от Бейрут опашната секция удря пистата. Затова експерти обсъждат версия, че разпадането е започнало след разкъсване на задната херметизираща преграда, което довело до взривна декомпресия в салона (виж графиката).

Според сайта “Лайфнюз”, който се позовава на свои източници от Росавиация, пътници в задната секция били в креслата си, когато започнали да падат от височина около 9000 м.

Египетският президент Абдел Фатах ас Сиси заяви, че хвалбите на “Ислямска държава”, че е свалила самолета, са пропаганда. Той посочи, че зоната, в която е станала катастрофата, е под пълния контрол на правителството. Той предупреди, че разследването може да отнеме години, както при самолета на “Пан Ам”, който през 1988 г. падна в шотландското градче Локърби заради взрив на бомба на борда, погубвайки общо 270 души.

Топлинен пик засечен в зоната

US сателити, работещи в инфрачервения диапазон, са засекли топлинен пик над Синай по време на катастрофата, твърди Ей Би Си. Това можело да е взрив на борда или на гориво в самолета. Възможно било обаче лъчът да е свързан с боевете между египетската армия и джихадистите и да няма отношение към трагедията.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.