Над 440 мигранти са спасени край южните брегове на Испания

Голям пожар бушува край град Баня Огънят се простира на площ от над 500 декара

Почина актрисата Росица Данаилова

Ограничават скоростта в неравния участък на магистрала „Тракия“ край Стара Загора

Оливия Уайлд: Без месо и повече спорт Най-важният съвет е “пийте много вода"

Калоян Паргов: Фашизъм в България е имало и наш дълг да се противопоставим на това да не се повтори

Бургазлия спечели над 7 милиона лева джакпот от тотото

Силен вятър нахлува в страната утре Обявен е жълт код за 23 области

Захариева към българската общност в Монреал: Вие сте най-добрите ни посланици

САЩ обмислят назначаването на нов командващ американските сили в Южна Корея

САЩ осъдиха терористичния атентат в Иран

Тази вечер отварят винзавода в село Церковски Фабриката за спиртни напитки в Церковски и заводът за бутилиране във Венец остават запечатани за още един ден

Втори швейцарски кантон въвежда забрана за носене на бурки

Цветан Цветанов ще участва в заседание на Съвместната група за парламентарен контрол на Европол в Брюксел

Неврокопският митрополит Серафим: Категорично осъждаме извършеното в Роженската света обител злодеяние

Разчитането на черните кутии: В руския еърбъс се чували нехарактерни звуци

Чужди елементи открити край падналия самолет

На мястото на катастрофата на руския еърбъс на Синайския полуостров в Египет са открити елементи, които не са от конструкцията на самолета, заявил за ТАСС източник в Кайро и добавил, че са дадени за експертиза. Официално това не бе потвърдено или отречено.

“Еърбъс А321” на руската компания “Когалимавиа” падна в събота 23 минути след излитането си от Шарм ел Шейх на път за Санкт Петербург и погуби всички 224 души на борда.

Официално разчитането на записите в “черните” кутии започна вчера. Но преди това Интерфакс цитира източник в Египет, който твърди, позовавайки се на записи от разговори на екипажа с авиодиспечерите, че “моментът на изчезване на пътническия самолет от радара се предшества от нехарактерни за нормален полет звуци”. Съдейки по записите, извънредната ситуация на борда станала внезапно и неочаквано, като пилотът не е успял да подаде сигнал за бедствие. Иначе 4 минути преди изчезването на самолета от радара всичко било нормално.

Източници на в. “Уолстрийт джърнъл” смятат, че машината започнала да се разпада на около 4500 м. Изданието изброява различни версии, включително за бомба на борда. „Голямото количество на отделни части от тела може да показва, че на борда е станал силен взрив още преди сблъсъка със земята”, заявил пред агенция „Спутник“ египетски съдебно-медицински експерт, участващ в огледа. Припомня се, че самолетът получил значителна повреда през ноември 2001 г., когато при кацане в Кайро на полет от Бейрут опашната секция удря пистата. Затова експерти обсъждат версия, че разпадането е започнало след разкъсване на задната херметизираща преграда, което довело до взривна декомпресия в салона (виж графиката).

Според сайта “Лайфнюз”, който се позовава на свои източници от Росавиация, пътници в задната секция били в креслата си, когато започнали да падат от височина около 9000 м.

Египетският президент Абдел Фатах ас Сиси заяви, че хвалбите на “Ислямска държава”, че е свалила самолета, са пропаганда. Той посочи, че зоната, в която е станала катастрофата, е под пълния контрол на правителството. Той предупреди, че разследването може да отнеме години, както при самолета на “Пан Ам”, който през 1988 г. падна в шотландското градче Локърби заради взрив на бомба на борда, погубвайки общо 270 души.

Топлинен пик засечен в зоната

US сателити, работещи в инфрачервения диапазон, са засекли топлинен пик над Синай по време на катастрофата, твърди Ей Би Си. Това можело да е взрив на борда или на гориво в самолета. Възможно било обаче лъчът да е свързан с боевете между египетската армия и джихадистите и да няма отношение към трагедията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.