Илън Мъск представи специален тунел за намаляване на трафика (ВИДЕО)

Пет автомобила и автобус се удариха по пътя Бургас-Созопол, двама души са пострадали

Папа Франциск смени дългогодишния главен редактор на вестника на Светия престол

Електронната идентификация за българските лични документи се отлага за 2020 г., решиха депутатите

Президентът Радев наложи вето на промени в НПК

Ценко Чоков: Охранители на зам.-главния прокурор Иван Гешев ме снимаха в заведението

Тръмп: Не строим бетонна стена по границата с Мексико, а художествено оформена конструкция

Бивш затворник отива на съд за отвличане

Ветко и Маринела Арабаджиеви са обявени за издирване в сайта на Интерпол

Почина американската актриса Пени Маршъл

Жената на Ценко Чоков: Съпругът ми е влязъл в заведението, за да си купи храна за вкъщи

Медицинският факултет не бива да бъде разрушаван с лека ръка, заяви Даниел Вълчев

САЩ продават на Турция зенитноракетни комплекси „Пейтриът“ за 3,5 млрд. долара

Дипломатическите комуникации на ЕС са били прихванати от хакери

Анатомия на една икономическа криза В САЩ почти всички значими рецесии в последно време са предхождани от обърнати лихвени криви

Парламентът прие на първо четене данък „уикенд“

Със 102 гласа „за“, 33 „против“ и 27 „въздържал се“ депутатите приеха на първо четене закона за изменение и допълнение на Закона за корпоративното подоходно облагане, внесен от Министерския съвет. Част от приетия законопроект е т.нар. „данък уикенд“, според който с ДДС ще се облага всяко имущество, което собственикът на дадена фирма или работещите в нея използват за лични цели.

Разглеждайки три законопроекта наведнъж, депутатите приеха спорните текстове в Закона за корпоративното подоходно облагане, които сериозно ще затруднят бизнеса.
Ако новите текстове минат и на второ четене, вече държавата ще възстановява само 70% от данък добавена стойност на фирмените автомобили, а не както е в момента – цялото ДДС.

Аргументът на Владислав Горанов е, че някои автомобили, които са собственост на компании, не се използват само за фирмени нужди, защото се карат и през уикенда.
Истината е обаче, че е много трудно да се докаже един автомобил кога се използва за лични, или служебни нужди. Някои от критиците на идеята на Горанов дават следния пример – колата се използва, за да отиде служителят на обяд с клиент – това служебна нужда ли е, или е личен разход. Още повече, че отчитането колко километра са минати със служебна и колко – с лична цел, ще става изключително трудно и по всяка вероятност ще завиши разходите на фирмите за счетоводство, особено на по-малките, които имат един счетоводител.

Идеята за данък „уикенд” породи друго искане. Представителите на властта също да се обложат с вид данък „уикенд” и да нямат право да използват колите на НСО събота и неделя. Дори депутатите от управляваща коалиция не бяха съгласни с поправките и част от тях гласуваха против.

С приетите промени се намалява и прагът за плащания в брой. Прагът се намалява от 15 000 лева на 5000 лева, като ограничението ще се прилага и в случаите на плащане в чужда валута.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.