Гъвкавото работно време и работата от разстояние – ключов фактор в развитието на съвременната икономика

Практическо приложение на новите промени в Кодекса на труда от Иван Нейков - Председател на Балканския институт по труда и социалната политика

В последните години, темата за въвеждането на гъвкаво работно време и работата от разстояние започна все повече да намира своето място в полемиката по повод търсене на съвременни ефективни методи за повишаване на производителността на труда, оптимизиране на разходите за труд и пряката им връзка с удовлетвореността на служителите.

Дистанционната работа и плаващото работно време са все по-възможни, благодарение на използването на съвременните технически средства, интернет средата и развитието на информационните и комуникационни технологии. Те предполагат значителна гъвкавост при познатите форми на заетост и са причина за въвеждането на адекватни промени в Кодекса на труда, които са свързани със създаването на нови различни договорни форми на заетост.

Тези нови форми на заетост са не просто оптимално икономическо решение, но и позволяват интеграция в трудовата среда на хора със семейни задължения, невъзможност за работа на пълен работен ден и стимулират създаването на нови позиции и като цяло откриването на нови работни места.

За работата от разстояние започва да се говори в Европа още преди близо 20 години. Европейската комисия спонсорира различни изследвания върху работата от разстояние, като средство за развиване на икономическа активност и създаване на възможности за работа в провинциалните области и изоставащите в икономическо отношение райони.

Като работа от разстояние се дефинира всяко използване на информационните и комуникационните технологии, което позволява трудовите/служебните задължения или част от тях да се изпълняват далеч от мястото на работата, където се очакват резултатите от тях или където обичайно биха се изпълнявали (обикновено седалището на предприятието).

Съществена част от  също са свързани с тези теми, но все по-често се допускат грешки при използването и внедряването им.

С нарастващия брой чуждестранни инвеститори в България, тази тема започна да навлиза с голяма скорост и на нашия пазар. Възникват все повече и повече въпроси, свързани със спецификата на този вид работа и отговорите им се превръщат в една голяма необходимост.

Все повече големи, а и все повече малки, но разрастващи се фирми въвеждат в практиката си работата от разстояние и използват различни режими за гъвкаво работно време с цел да подобрят ефективността и мотивацията на своите служители.

Поради натовареното ежедневие обаче и поради множеството задължения, не всеки работодател може да бъде запознат и мотивиран да ги приложи на практика. Ето защо е хубаво работодателите да имат от къде да получат синтезирана информация за това как ефективно да ги използват и приложат в своята практика. Всички тези теми ще бъдат засегнати на практическото обучение, организирано от Академия Респонса с лектор Иван Нейков - Председател на Балканския институт по труда и социалната политика - „Работно време, почивки & работа от разстояние. Новите промени в Кодекса на труда.“, което ще проведе на 26.11.2015г. в София, Хотел Експо.

Ако искате да научите:
• кои са неизползваните модели за организация на работното време
• какви са ползите за предприятието от въвеждане на гъвкави режими
• кои са новите и неизползвани форми на полагане на труд
• кои са възможностите за работа от разстояние – дистанционна работа; телеуърк; надомна работа и др.
• кои са новите моменти в договорите за дистанционна работа – здраве и безопасност, работно време, задължения и отговорност и др.

Запишете се на обучението и се запознайте с всички подробности и възможности за работодателите, които ще Ви помогнат да оптимизирате процеса на работа тук:

www.responsa.bg

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес