На 17 февруари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 17.02.2020

Марк Твен бил навестен от духа на дъщеря си Писателят познавал телепатията

2019 е най-лошата година за германското производство

На круизния кораб в Япония има 40 заразени с коронавирус американци

Лондон спира кранчето за нискоквалифицирани Нови правила след излизането на кралството от ЕС

Северна Македония разпусна парламента си

Турове в ромските къщи на Видин и Монтана Проектът за реклама на маршрутите се финансира по трансграничната програма с Румъния

Възобновяват фериботната връзка между Гърция и Кипър, 30 часа ще се пътува

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 17 февруари 2020

Четирима загинаха при катастрофа на малък самолет в Южна Франция

Ваксината за варицела в аптеките през март От тази година имунизацията е препоръчителна

Станислав Владимиров: Нивото на язовир „Студена“ се е повишило с 80-90 сантиметра

Емил Димитров направи извънредна проверка на нерегламентирана площадка за отпадъци в село Калипетрово

Арест за изобличител на кандидат на Макрон Пьотър Павленски е задържан за инцидент с насилие

Ужасът в Париж кодиран в картина на Караваджо

Корените на световен заговор срещу Европа и християнството, датиращ още от преди четири века, разкрива ирландецът Уолтър Елис в книгата си „Конспирацията Караваджо“. Той е автор на две научнопопулярни книги и сътрудник на елитни издания като „Сънди таймс”, „Файнейшъл таймс”, „Сънди телеграф” и „Дъ Айриш таймс”. Роден е в Белфаст, а сега живее в Ню Йорк.

Преди 400 години Караваджо рисува „Залавянето на Христос”. Освен Иисус ключови в нея са фигурите на Юда (изобразен с плешивина, наподобяваща кардиналска шапчица, и недоразвити пръсти на лявата си ръка), бягащ ученик на Христос в единия край на картината, а в другия – мъж с фенер, осветяващ всичките фигури. Картината се оказва не просто интерпретация на религиозен сюжет, а много повече – ключ към събития, реално ставащи днес и които са важни за нашата цивилизация.

„Конспирацията Караваджо“ предсказва събитията, които се случват в реалния живот, и станалото в Париж е само началото. Какво се крие зад бежанската вълна, какви заплахи носи тя? Днес в страните на Европа има над 30 млн. емигранти мюсюлмани, чийто брой застрашително се увеличава, а те отстояват своите традиции и религия. Какви са перспективите и рисковете и как да бъде запазена религиозната толерантност? Светлина върху това хвърля Уолтър Елис с книгата си „Конспирацията Караваджо“. Авторът използва жанра на трилъра, подобно на Том Егеланд и Дан Браун, за да разкаже за тревогата си относно съдбата на Европа и християнството. Защото те вече не са същите. А утре може и да ги няма във вида, в който ги познаваме.

„Залавянето на Христос” се намира в Националната галерия на Ирландия, Дъблин. През лятото на 2008 г. от Музея за западно и източно изкуство в Одеса бе откраднат друг вариант на картината, купен от руския посланик в Париж, който през 1870 г. го подарява на великия княз Владимир Александрович. В Одеса картината пристига през 20 век, а през 1950 г. е доказано, че е оригинал, което е потвърдено през 2005 г. и от испански експерти. Откраднатата картина е открита от германската полиция при опит да бъде продадена в Берлин. Оценявана е на 75 млн. евро.

„Конспирацията Караваджо”, Уолтър Елис, ИК „Персей”, 384 стр., 14 лв.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.