На 22 май 2018 да почерпят

Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Сръбският премиер заяви, че целта на страната й е да се присъедини към ЕС въпреки призивите на министъра на отбраната за промяна на политиката

Италианската популистка коалиция предлага юриста Джузепе Конте за премиер

Лесбийка президент на САЩ? Засега само на кино Политическа комедия на “Нетфликс” вкарва Дженифър Анистън и гей секса в Белия дом

Премиерът Зоран Заев не се отказва от името “Илинденска Македония”

Вижте акцентите от броя на “Труд” във вторник, 22 май 2018

Словенската полиция е намерила трима нелегални мигранти, скрити в български камион

Джина Хаспъл положи клетва като директор на ЦРУ

Възрастни съпрузи починаха в един и същи ден след 61-годишен брак

Сибирски „Юбер” настъпва в София

С рекламни листовки за такси, което предлага превоз от „2 лева”, са облепени стълбовете в западните и източните квартали на София. Проверка на „Труд” показа, че зад рекламата стои руската фирма „Максим”, която е започнала своята дейност в западното сибирско градче Шадринск в област Курган през 2003 г. През 2009 г. открива клонове в 7 града в Русия, през следващите 2 г. – в още 39. От миналата година стъпва на пазара в Казахстан, Украйна, Грузия и у нас.

Офертата за 2 лв. всъщност се оказа начална цена за малки разстояния, както ни обясни операторката Елена, говореща с руски акцент. Цената за курс от жк „Люлин 10” до ЦУМ беше пресметната от нея на 5,60 лв. Подобна сума за същия курс ще ви вземат и от големите софийски такси компании, ако няма задръстване.

Всъщност „Максим” не е таксиметрова компания, а предлага софтуерно решение за шофьорите, чрез което им осигурява клиенти досущ като „Юбер”. Разликата е, че руснаците държат за тях да работят само собственици на изправни таксиметрови автомобили с всички лицензи и разрешителни за таксиметрови превози. Фирменото софтуерно приложение се инсталира на смартфон или таблет. Руската компания печели от това, че всеки шофьор трябва да й предплати известна сума на лична сметка, от която му се правят удръжки за всеки уреден клиент. Личната сметка може да се попълва и електронно. Освен с обаждане клиентите могат да поръчват такси и чрез (app) софтуерно приложение на смартфон. Според лошо преведения от руски език сайт на компанията поръчаните през app коли идвали много по-бързо.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.