Орбан: Ако Турция пусне бежанците, ще трябва да използваме сила, за да защитим границите си

Транспортират в „Пирогов“ 16-годишна, пила по греша сода каустик

Аз-приятелят като поетическа сплав

Доведеният син на Стефан Данаилов: Лекарите го поставиха в медикаментозна кома, за да не се мъчи

Рекорден брой от 196 150 посетители отчита музей „Етър”-а в Габрово Статистиката е за деветте месеца на годината

Китай: С Вашингтон сме в „първа фаза“ от изготвянето на търговското споразумение

Осигуровки за шефове в няколко фирми

Верижна катастрофа затруднява движението край Мездра в посока столицата

Джина Стоева и Ивена отново запяха заедно

Външно: Препоръчваме на българите да не пътуват до Каталуния заради протестите, опасността е голяма

Съдът разпореди ново разследване за смъртта на дете на училищна площадка Родителите на 8-годишния Красимир продължават да водят гражданско дело за 600 000 лева срещу община Велико Търново

35 души са загинали при катастрофа с автобус в Саудитска Арабия

С нова система за контрол на трафика линейките ще стигат до адрес за 4-5 минути

Революция в спешната помощ. Линейките могат да стигат до адрес за 4-5 минути и да избягват задръстванията и ремонтите благодарение на системата за контрол на трафика ЛИМА, с която вече Пътната агенция работи, съобщи бТВ.

Пламен Ненов е шофьор на линейка от 6 години. Почти всеки ден попада на затворени улици и задръствания. Преди няколко дни попаднал на булевард в ремонт със затворени две ленти и едва стигнал до адреса на човек в критично състояние.

„На нас ни отне в това задръстване 10-на минути да мина разстояние от 1 километър“, казва Пламен Ненов.

Лилия Николова добре знае какво е да чакаш линейка и тя все да не идва. Когато малкият й син се разболял внезапно й се наложило да чака цели 5 часа.

„След час и половина ми звъннаха, за да питат как е детето, а аз казах, че ги чака. След 5 часа ми звъннаха отново да питат дали още ги чакаме“, спомня си жената.

Основното правило в спешната помощ е, че в тези ситуации всяка минута може да бъде фатална.

„Нещата могат да придобият необратим характер за спешните случаи, които се изпълняват в момента“, казва дежурният лекар Пламен Паликарски.

Новата система всъщност изчислява най-подходящия маршрут за всяка линейка. В реално време се избягват ремонтите, затворените улици, дори задръстванията.

„Както виждате не най-близката линейка може да стигне най-бързо, а всъщност линейка, която на пръв поглед изглежда далеч може да стигне по-бързо до самия инцидент”, обяснява Мартин Димитров, от Системата за контрол на трафика.

Изчисленията на специалистите показват, че с тази организация София може да бъде обслужвана дори само от 10-ина линейки. Новата система трябва да заработи до няколко седмици.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.