На 16 декември 2018 да почерпят

Пътят на Петър през огън и лед Авантюристът се готви да покрие „Тройната корона” през март

Червеното цвекло нормализира кръвното налягане Подходящи за консумация са и листата

Арестувани са четирима души, включително двама полицаи, за „обида на турското знаме и нация”

Млада жена бе блъсната на пешеходна пътека в центъра на столицата

ЕС призова Турция да се въздържа от всякакво едностранно действие в Сирия

Банско е № 1 и ще остане № 1, заяви Цветан Цветанов на официалното откриване на сезона в курорта

Спешна среща между Спас Русев и Славиша Стоянович

Президентът Радев в Йордания: Не трябва да се инвестира само в магистрали, а и в човешки капитал и научно сътрудничество

Коледата невъзможна за „Левски“, „сините“ пак трагични далеч от „Герена“

Десислава Радева за полицейска проверка през февруари: Стоях в колата на НСО ни жива, ни умряла Тежковъоръжени жандармеристи дърпали шофьора й за ревера

Пилот загина, след като изтребител се разби при кацане в Украйна

Порошенко обяви създаването в Украйна на автокефална православна църква

Цветан Цветанов се срещна с кмета на Банско Георги Икономов

Вижте от птичи поглед как върви строежът на хотел Hyatt Regency в София

Ръководството на ВВС призна: В ЕС няма нови двигатели за МиГ-29

Ние от ръководството на Военновъздушните сили не знаем в коя страна на Европейския съюз има нови неизползвани двигатели за МиГ-29, обяви вчера командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев. Военният министър Николай Ненчев обяви, че ще даде 55 млн. лв. за неупотребявани двигатели за този тип, но те няма да бъдат купени от Русия. Експертите от ВВС поясниха, че дори някъде да има такива, както и да са съхранявани през годините, те ще трябва да минат основен ремонт. Това щяло да оскъпи и да забави доставката им.

Ръководството на армията най-вероятно е открило някоя частна фирма, която преди години е купила от Русия двигатели за МиГ-29 за търговия, но поради някакви причини те не са били изтъргувани.

Ген.-майор Радев обясни, че нарушаването на въздушното ни пространство от страна на руски самолети е намаляло. Той обаче смята, че няма принцип в това – има моменти на много инциденти и периоди без никакви проблеми.

През 2015 г. родните ВВС са се изправили пред такива предизвикателства като недостиг на ресурси, изтичащ технически ресурс на авиационната техника, напускане на подготвен състав и свръхнатовареност. Липсата на яснота за ресурсната осигуреност е превърнала планирането на летателната подготовка за 2015 г. в истинско предизвикателство. Особено през второто полугодие се е засилила тенденцията за напускане по собствено желание от всички категории военнослужещи, което застрашава приемствеността.

Ген.-майор Радев не скри притеснението си, че готовият от 2014 г. инвестиционен проект за придобиване на нов основен боен самолет все още не е внесен в Министерския съвет. Това според него драстично намалява възможността за сключване на договор през тази година и усвояване на отпуснатите чрез държавния бюджет 80 млн. лв. Командирът на ВВС няма необходимата информация за актуалното състояние на проекта.

Тази година ще бъде белязана с риска от полети с авиационна техника с удължен ресурс. Въпреки осигуреното целево финансиране доставки и ремонти могат да се очакват най-рано в началото на 2017 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.