Спираме да ядем боклуците на Европа В София бе обсъдено бъдещето на здравните системи

Бившият лидер на босненските сърби Радован Караджич настоя за отмяна на присъдата му за геноцид

Трябва ли да ми изплащат „клас“ със задна дата, ако е дължим

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 24 април 2018

Д-р Мирослав Ненков: Таксата при общопрактикуващите лекари трябва да се увеличи

МО купува леки коли за един милион

Славчо Атанасов: Последните 20 години по стадионите се получиха много неприятни неща

Първа лека катастрофа за новите шофьорски закони (обзор) Депутати, катаджии и чиновници изслушаха куп забележките от експерти

Държавният дълг се понижи до 25% от БВП

Общинари събират пари за главния архитект на София Симеон Славчев: Бих призовал цялото общество да се включи в тази морална битка

Димитър Делчев: В момента дясното не може да се обедини

Химическата атака в Дума била постановка (обзор)

Наш талант тренира с първия отбор на „Торино“

Спортното министерство с разяснения за провеждането на Европейската младежка конференция

Испания наложи вето върху проекта за декларация на срещата на върха ЕС – Западни Балкани в София

Ръководството на ВВС призна: В ЕС няма нови двигатели за МиГ-29

Ние от ръководството на Военновъздушните сили не знаем в коя страна на Европейския съюз има нови неизползвани двигатели за МиГ-29, обяви вчера командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев. Военният министър Николай Ненчев обяви, че ще даде 55 млн. лв. за неупотребявани двигатели за този тип, но те няма да бъдат купени от Русия. Експертите от ВВС поясниха, че дори някъде да има такива, както и да са съхранявани през годините, те ще трябва да минат основен ремонт. Това щяло да оскъпи и да забави доставката им.

Ръководството на армията най-вероятно е открило някоя частна фирма, която преди години е купила от Русия двигатели за МиГ-29 за търговия, но поради някакви причини те не са били изтъргувани.

Ген.-майор Радев обясни, че нарушаването на въздушното ни пространство от страна на руски самолети е намаляло. Той обаче смята, че няма принцип в това – има моменти на много инциденти и периоди без никакви проблеми.

През 2015 г. родните ВВС са се изправили пред такива предизвикателства като недостиг на ресурси, изтичащ технически ресурс на авиационната техника, напускане на подготвен състав и свръхнатовареност. Липсата на яснота за ресурсната осигуреност е превърнала планирането на летателната подготовка за 2015 г. в истинско предизвикателство. Особено през второто полугодие се е засилила тенденцията за напускане по собствено желание от всички категории военнослужещи, което застрашава приемствеността.

Ген.-майор Радев не скри притеснението си, че готовият от 2014 г. инвестиционен проект за придобиване на нов основен боен самолет все още не е внесен в Министерския съвет. Това според него драстично намалява възможността за сключване на договор през тази година и усвояване на отпуснатите чрез държавния бюджет 80 млн. лв. Командирът на ВВС няма необходимата информация за актуалното състояние на проекта.

Тази година ще бъде белязана с риска от полети с авиационна техника с удължен ресурс. Въпреки осигуреното целево финансиране доставки и ремонти могат да се очакват най-рано в началото на 2017 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.