Сирийски правителствени войски са влезли в северния град Кобане край турската граница

Британската телевизия пуска канал без новини за Брекзит

Турция готова на санкции от САЩ Кремъл иска да е посредник между Дамаск и кюрдите

Тръмп: Конфликтът в Сирия е между Анкара и Дамаск и те трябва да си го решат

Голям пожар изпепели склад за кабели в Плевен

Голи тела обитават „Къщата на София”

Лозан Панов потъпква законите, професионалния дълг и чест

Съветът за сигурност на ООН: Има риск от „разпръскването“ на пленени дейци на „Ислямска държава“ в Сирия

„Черна роза“ вече и на българския екран

Започва изграждането на скейтпарк в Стара Загора

Всеки пети българин мизерства

Чехия строи АЕЦ дори напук на ЕС Премиерът Бабиш не вижда друго решение

Стефан Данаилов е поставен в изкуствена кома

Осигуровки за шефове в няколко фирми

Лаура Кьовеши е окончателно утвърдена за главен прокурор на ЕС

Жители на врачански села откъснати от света, нямат автобус от години

Жители на врачански села са оставени без автобусен транспорт от години и пътуват с таксита до областния град. Последният редовен транспорт в община Криводол е спрян спряна миналото лято поради нерентабилност. Възрастните хора нямат възможност да отидат да си купят лекарства.

68-годишната Цеца Мишова от село Добруша е вдовица, страда от епилепсия и диабет, и понеже децата ѝ живеят далеч, разчита на пощаджийката да ѝ достави лекарства от града. Налага ѝ се да ходи пеша от съседното село до Добруша, защото няма автобус.

„Пет километра и още пет – десет, значи за деня по десет километра си го извървявам”, разказва Соня Петрова, началник на Пощенска станция в с. Добруша.
Други разчитат на колата от социалния патронаж.

„Сега трябва да помолим човека с храната да донесе на некой лекарства, пък то не е един път да се закупи. 50-те години на Дивия Запад, така се чувстваме”, споделя Маргарита Евденова от село Добруша.

В пет криводолски села автобус имало до миналото лято. Причината е, че пътниците дотолкова намалели, че фирмата превозвач се отказала от линията, която обслужвала четвърт век. Другата причина е нелоялната конкуренция от легални и нелегални таксита.

Инж. Георги Яков, директор на „Автобусни превози“ – Враца, коментира, че цената на автобусните билети била подбита от нелицензирани таксита и линията станала губеща.

По неволя в село Ботуня кметът извозва хората със собствения си автомобил, докато пътува по служебни дела в района.

„Не е нормално, `ма к`во да направим, в момента сме така. Който ме помоли, на никой не съм отказал, а и си плащат хората”, разказва Ивайло Диманов, кмет на село Ботуня.

Към момента в община Криводол решение за проблема с автобусния транспорт няма.

Секретарят на община Криводол Анелия Николова разказва, че вече няколко пъти обявяват конкурс за превозвач, но няма интерес. „Лошото е, че хората разчитат на нелегалните таксита, защото са по-топли и могат да ги доставят до мястото, на което искат да стигнат”, допълва тя.

Заради липса на автобуси мнозина не са напускали домовете си с години.
Иванка Петрова, която живее в село Големо Бабино споделя, че от три години не е посещавала дъщеря си, която е в Криводол.

Без вътрешни автобусни линии са още три общини във Врачанско.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.