Фейсбук с нови правила за сигурност за предстоящите президентски избори в САЩ

Путин предлага помощ на Африка без условия

Еди Рама отхвърли искането на опозицията за оставка

Нетаняху върна мандата за съставяне на правителство

Испанската полиция разби банда обирджии, ограбвали домове на футболисти

Руски хакери се маскирали като ирански Атакувани били поне 35 държави, като в 20 нападенията били успешни

Христо Иванов и Атанас Атанасов приемат гаврата на Тома Белев с еврейския народ Лидерите на „Демократична България“ не искат да вземат мерки срещу кандидата им за общински съветник в София

„Пепел от рози“ получи френска награда

Протест пред френското посолство у нас в подкрепа на Северна Македония за ЕС

Вдигат заплатите с ускорени темпове

Колко месеца имам право на обезщетение като безработен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 22 октомври 2019

Трус от 2,6 по Рихтер в района на Доспат

Свинското поскъпна с 45% за година Цената му е рекордна за последните 5 години

Българските купувачи на имоти се завърнаха по морето 60% от сключените сделки са с нашенци

Подземни води рушат нов участък от метрото

Чисто нов участък от първата метролиния в София се руши от подземни води. Между метростанциите „Цариградско шосе“ и „Дружба“ се е образувала кухина и в момента в нея се инжектира циментов разтвор, за да спаси тунела, съобщи бТВ.

Този участък от метрото беше тържествено открит на 2 април миналата година. 10 месеца по-късно пътниците забелязват, че влаковете се клатушкат и преминават с много бавна скорост в района на метростанция „Дружба“.

Ръководителят на проекта за разширението на метрото инж. Кирил Зайков обясни, че точно в този участък от метротунела се е появило подводно течение и затова скоростта на влакчетата е ограничена до 20 км/ч.

„От това течение на земните води установихме извличане на земни маси под фундаментната плоча на тунела. Това извличане на земни маси от тези подземни води създава условия за образуване на кухини.В течение на времето водата започва да извлича земни маси и тази кухина започва да нараства. Вече създава условие за деформации на конструкциите, които се намират над нея”, обясни инж. Зайков.

Той успокои, че няма опасност за пътниците в метрото, а „Метрополитен” е предприел превантивни мерки за пресичане на това водно течение чрез запълване на тези кухини с циментов разтвор. 80% вече са запълнени. До два месеца инжектирането на циментов разтвор трябва да завърши и кухините да се укрепят.

Разходите са изцяло за сметка на фирмата строител. „Това е по договор, докато изтече гаранционния период, каквито и дефекти да се появят, а в случая не става дума за дефект, става дума за превантивни мерки, разходите са за сметка на строителя”, допълни Зайков. Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

Междувременно започна строителството на третия метролъч в столицата. Това води до затваряне на участъци от улици в центъра на града, което затруднява движението.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.