Президентството: Извършена е нерегламентирана публикация в профила на държавния глава

Д-р Красимира Иванова: Хепатит C уби баща ми, зарази се след кръвопреливане Системата за проверяване на кръвта да гарантира 100% нейната безопасност, призова сестрата на премиера Бойко Борисов

Проф. Божидар Димитров: Комунизмът у нас беше държавен капитализъм

Патриарх Неофит за македонската църква: Имаме консенсус по главните въпроси на бъдещото

Премиерът Борисов ще се срещне с чешкия си колега Андрей Бабиш

Дамаск осъди турската операция в град Африн

Цецка Цачева: Няма да се въвежда трети пол и да се признават еднополови бракове

Катастрофа затапи пътя за „Капитан Андреево“ край Харманли

Министър Ангелкова: Всички 5-звездни хотели са резервирани на 90% за летния сезон

Щурмови хеликоптер „Апачи“ се разби в САЩ Двамата пилоти са загинали

Турция праща и сухопътни сили в операцията в Северна Сирия

Пост на турски език се появи в профила на президента във фейсбук

„Ауди“ изтегля 127 000 нови автомобила заради проблеми с емисиите

Лео Кадели: Приятели, помагайте

„Епъл“ може да спре iPhone X още през лятото Потребителите в Китай не го харесват

Подземни води рушат нов участък от метрото

Чисто нов участък от първата метролиния в София се руши от подземни води. Между метростанциите „Цариградско шосе“ и „Дружба“ се е образувала кухина и в момента в нея се инжектира циментов разтвор, за да спаси тунела, съобщи бТВ.

Този участък от метрото беше тържествено открит на 2 април миналата година. 10 месеца по-късно пътниците забелязват, че влаковете се клатушкат и преминават с много бавна скорост в района на метростанция „Дружба“.

Ръководителят на проекта за разширението на метрото инж. Кирил Зайков обясни, че точно в този участък от метротунела се е появило подводно течение и затова скоростта на влакчетата е ограничена до 20 км/ч.

„От това течение на земните води установихме извличане на земни маси под фундаментната плоча на тунела. Това извличане на земни маси от тези подземни води създава условия за образуване на кухини.В течение на времето водата започва да извлича земни маси и тази кухина започва да нараства. Вече създава условие за деформации на конструкциите, които се намират над нея”, обясни инж. Зайков.

Той успокои, че няма опасност за пътниците в метрото, а „Метрополитен” е предприел превантивни мерки за пресичане на това водно течение чрез запълване на тези кухини с циментов разтвор. 80% вече са запълнени. До два месеца инжектирането на циментов разтвор трябва да завърши и кухините да се укрепят.

Разходите са изцяло за сметка на фирмата строител. „Това е по договор, докато изтече гаранционния период, каквито и дефекти да се появят, а в случая не става дума за дефект, става дума за превантивни мерки, разходите са за сметка на строителя”, допълни Зайков. Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

Междувременно започна строителството на третия метролъч в столицата. Това води до затваряне на участъци от улици в центъра на града, което затруднява движението.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.