82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

„Топлофикация” съди хора и за 3 лева

Снимка: Община Велико Търново

За съжаление, има дела срещу длъжници и за 8 лева и за 3 лева, а сумата за юридическо възнаграждение и държавната такса са 325 лева. Причината често е заради забравяне на последна фактура или изравнителна сметка след продажбата на апартамент.

Това каза омбудсманът на „Топлофикация – София“ Деян Дянков пред БНР.
Причината, според него, е че се губи връзката с клиента, защото вече не е абонат – титуляр на партидата, и от там нататък настъпват всички тези лоши, както за абонатите, така и за самата „Топлофикация“ неща.

„На касата ви се казва „нямате повече задължения към днешна дата“, но това не означава, че след като излезе новата фактура, вие нямате задължения. Сами разбирате, че фактурите не излизат всеки ден, а на конкретна дата”, допълни той.

Дянков призова хората в подобна ситуация да проверяват сметките си, за да се избегнат нови подобни случаи. За да се избегнат делата за малките суми ще бъде въведен т. нар. „код платец“, допълни той. Само съдът може да отмени насрочените дела, изтъкна Дянков и покани хората с просрочени задължения в приемната на „Топлофикация“:

Всеки конкретен случай се разглежда индивидуално и се намира най-доброто решение. Просто едни разговори, още преди да се стигне до съдебно дело, защото съдебното дело е в ущърб на всички. Знаем, че увеличава сумите, които трябва да се плащат. При сключване на споразумение, много важно, трябва да се знае, че се спира нарастването на лихвата, която има към задължението.

През 2015 г. са образувани 15 000 съдебни дела, припомни той. Това са около 3% от 450-те хиляди абоната на „Топлофикация“:

По наша инициатива ние ще предприемем действия по популяризиране на възможностите, които може да имат клиентите за погасяване на задълженията си. Няма самите няма как да тръгнем да търсим отделни абонати със задължения. По-скоро самите абонати трябва да проявят инициатива.

От дружеството се надяват чрез новия вид сметки чувствително да бъде намален броят на нередовните платци.
Според Дянков, отпадането на таксата за сградна инсталация не би било справедливо, защото хората ползват топлината от тръбите, които преминават през жилищата им. Ако отпадне тази такса при гражданите които не ползват парно, това значително ще увеличи цената за тези, които ползват. Има и 4 начина за избор на сградна инсталация, чрез които могат да бъдат решени много проблеми, изтъкна той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.