Къмпингите са сред най-лесните инвестиции в туризма на България според Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. Необходимо е единствено да има място за подслон, вода, ток, газификация, тоалетни“, поясни той. Ако има законова регламентация, един къмпинг може да се разгъне само за месец, допълва Драганов, цитиран от "Дарик".
По думите му броят на къмпингите може да бъде тройно увеличен не само по крайбрежието ни, но и във вътрешната част на страната. У нас броят им е само 27, докато в съседките ни Македония и Гърция, например, са съответно 60 и над 250.
Държавата трябва да съдейства с изграждането на подходяща инфраструктура, за да може по-лесно да се развият местата за туризъм. Освен това трябва да бъдат определени и терени - публична държавна собственост, да им се даде подходящ статут и да се търси инициативи в общините.
„Развитието на къмпингуването ще привлече и световни практики под формата на франчайзинг, а това е най-доброто за всеки бизнес, защото тази форма осигурява 85 процента успеваемост“, коментира още Драганов. Собствениците на имоти са тези, които трябва да определят дали е възможно там да се къмпингува.
Относно използването на подобни терени трябва да бъдат отговорни общините и частните лица - ако не искат да се ползват за къмпингуване, да ги оградят, да поставят табели, коментира Драганов и допълни, че в противен случай всеки турист би могъл да разпъне палатка.