Картофите имат много полезни качества Съдържат витамин С и важни за здравето фибри

Катастрофа ограничава движението по магистрала „Тракия“ в посока София

Еманюел Макрон: Търговското напрежение е в ущърб на всички

Министър Банов иска оставката на директорката на Националното музикално училище

Ердоган: Турция ще защитава правата си в Източното Средиземноморие, въпреки заплахите на Запада

Борис Джонсън ще лобира пред Тръмп за Джордж Озбърн като директор на МВФ

Нови горски пожари обхванаха различни части на Гърция

Космическият апарат „Чандраян-2” изпрати снимка на Луната (СНИМКИ)

Фотошоп издънки пълнят Instagram Български звезди прекалиха с ретуш на свои снимки това лято

Премиерът Борисов: Потвърденият кредитен рейтинг на България е поредната висока оценка за реформите у нас

Момче подкара колата на майка си в Германия, летя със 180 км/час

Туск: ЕС е готов да помогне финансово на Бразилия за гасенето на пожарите

Юрген Клоп – един голям треньор, който не мисли за пари Мениджърът на Ливърпул вече е в залата на славата на клуба

Мъж наръга жена си с нож след скандал

Голям пожар в близост до автокъщи във Варна Осем коли на пожарната се борят за овладяване на пламъците

Учени откриха първата комета без опашка

Учени откриха необичайна комета без опашка да броди във вътрешния кръг на Слънчевата система. Кометата, която е първата такава по рода си, е толкова специална, че може да доведе до промяна на дефиницията за тези космически тела, пише научното издание „Сайънс алърт“, цитиано от БГНЕС.

Според данни на изследователите зад откритието на необичайното небесно тяло, то пренася до 1 млн. пъти по-малко вода от други комети и е съставено почти изцяло от скали, а не от лед. „Това е толкова вълнуващо, защото (кометата – бел. ред.) може да е част от това, което е формирало Земята“, посочва Оливие Хайно от Европейската южна обсерватория в Германия, член на изследователския екип на кометата. Небесното тяло по всяка вероятност идва от облака на Оорт – облак, съдържащ в себе си множество ледени късове и комети, който се смята, че има форма на сфера и обгражда слънчевата система.

Комети от облака на Оорт идват към вътрешния кръг на Слънчевата система приблизително на всеки 200 години. С приближаването си към нашето топло Слънце тяхната ледена покривка започва да се топи, а водните изпарения от нея ние виждаме като опашка на комета. Различното в новооткритата комета C/2014 S3 е, че тя не съдържа достатъчно лед, за да създаде опашка. Друго интересно в нея е и че според нейния спектрален анализ повърхността й не е изгоряла от Слънцето като на останалите комети, чиято орбита се намира между Марс и Юпитер. Новооткритото небесно тяло прилича на хибрид между комета и астероид, но въпреки това няма характеристиките на нито едно от двете.

“Ако ми бяхте показали спектралния анализ, щях да кажа, че това е поредният астероид“, коментира още Хайно. „Ако ми бяхте показали орбитата щях да кажа, че това е стандартна комета. Вие обаче не очаквате да откриете каменист астероид в облака на Оорт. Това е странно“, допълни той. Кометата за първи път е забелязана през 2014 г. След двугодишно наблюдение Хайно и екипът му са установили, че по всяка вероятност тя е формирана някъде близо до Земята преди 4 млрд. години, но е била изпратена към външния край на Слънчевата система след случаен сблъсък с друг небесен обект.