Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 22 август 2019

Електронен отчет на ваксините поискаха лекари Джипитата не са съгласни с предложението да отпаднат някои приеми

НАП сами не си защитили данните от хакери

Владимир Путин: Русия иска да възстанови отношенията си с ЕС

65% от хората у нас резервират онлайн ваканцията си Последни сме по показателя в ЕС

Фабрини моли ЦСКА да го пусне

Проверяват за боклуци сградите под мостове и виадукти

Една четвърт от живеещите в Германия са с мигрантски произход

Написаха правилата за усвояване на милиони от фондации МС прие правилника на Съвета за развитие на гражданското общество

Испания търсила над 1000 българи за бране на ягоди Холандия с най-много оферти за работа за гурбетчиите

Дипломатка забърка нацистки скандал Загреб я отзова

БНБ: Храните и горивата поскъпват

Германия се обяви против връщане на Русия в Г-8

Гленда Джаксън се завърна към киното

Искат постоянен арест за шефа на Специализираната прокуратура на Северна Македония

Али Хайредин: Едната ми съпруга е законна, другата – духовна

Снимка: Архив

Али Хайредин, който е проповедник с две съпруги, бивш районен мюфтия на Смолян и София, както й подсъдим по първото дело за радикален ислям и наказан от съда с глоба за участие в нерегистрирана у нас религиозна организация, сподели пред БТВ, че темата за семейството му е деликатна, и за едната му съпруга – законната, и за другата – духовната.

Преди 9 години е показвал само жената, с която има духовен брак.

„Това, което посочва Коранът, е едноженството. Другото е изключение. Позволено е, но има уговорка в Корана, Аллах я поставя: Ако ви е страх, че няма да бъдете справедливи, по-добре една. А никога няма да можете да бъдете справедливи”, казва Хайредин.

Той обясни, че разпоредбите в Корана са в основно в посока на справедливостта.

„Всички изследвания показват, че по принцип жените са повече от мъжете. При положение, че една жена остане свободна, се казва: Господи, защо аз не мога да съм. Този закон, ако не може да решава въпроса, какъв закон е. Имаше много протести от жени в Русия и по целия свят, които искат този закон да се премахне, защото не могат да си нарисуват мъже. Това е нормалното! Това е естественото. И ако законът в Корана беше за едноженство, той нямаше да бъде справедлив. Акцентът е ясен: ако не можете да сте справедливи, по-добре една”, казва Хайредин.

„Едната от жените поне трябва да е съгласна и да има разбиране, щом се е стигнало до съжителство – щом се е съгласила, това си е нейният избор. В ислямския свят, дори където обществото е свикнало, едва ли съпругите са доволни. Аз не съм чул. Само за един случай знам – това беше на един познат, учен човек. Починал неговия най-близък приятел и той взел съпругата му. И така много добре се разбирали. Няма никакви проблеми, казва – той е приел всъщност близък човек в семейството си”, разказва проповедникът.

Той осъжда намеренията на кмета на Пазарджик, партия ВМРО и главния прокурор да забранят бурките.

„Тези хора дори не са запознати колко бурки има в България. Аз мога да ви кажа, че в началото на процеса са били 8 жени с бурки, сега са 28. За 30 жени сега да създаваме настроения. Жените в Пазарджик носят лифаам, възприели са го и тук трябва да се зададе въпроса „защо”. Естествено, това е големият въпрос – често търсим отговори като така им е наложено, така им е платено, така са купени. Неща, които звучат абсурдно: някой да й плати и да е вярващ – значи тези хора до скоро не са били вярващи – сега претендират, че е са вярващи”, смята проповедникът.

„Опасност от насилие в името на религията в България няма“, категоричен е Али Хайредин. „В България няма никакви основания за подобно нещо. В Пазарджик говорим за 30 жени и в един момент тръгваме със забрани. Нещата ще ги подкара накъде?! От 8 бурки станаха 28 в края на процеса. Ще засили интереса. И ако това е превенция, ако това е начин за справяне с проблема, аз не мога да се съглася”, казва той.

Въпреки че обвинява политиците за разделението, Хайредин подкрепя участието на духовни лица в политически проекти, ако те целят добро за обществото. По думите му няма нищо нередно членове на новата партия на Лютви Местан ДОСТ да са бивши имами.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.