Ремонтират още две гимназии във Варна Вече са обновени седем училища, три детски градини и две професионални гимназии по ОП"Региони в растеж"

Рибарите кътат чернокоп за Никулден

Арестуваха двама души, ограбили 12-годишно дете в Бургас

Тръмп обяви срещата си с Ердоган за „чудесна”

Съдии си правят отвод по дело “Къща за гости” Забуксува процесът срещу бившия зам.-министър Александър Манолев

Премиерът Борисов пристигна в Солун за участие в Четвъртата среща на върха

Земетресение от 7,4 по Рихтер удари Индонезия, има опасност от цунами

Ангел Джамбазки: Зелени организации са внесли петиция в ЕП за спиране на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле

Минималната пенсия става 250 лева от юли (обзор) Първият ден от болничния няма да се плаща на работника

ЕП не одобри кандидата за еврокомисар на Унгария

Безработицата намаля до рекордно ниво Заетостта нарасна до 76,3% за населението на 20-64 г.

България е в топ 3 в ЕС по ръст на икономиката Премиерът: безработица спада до 3,7%

Ямболия посече с брадва 35-годишна жена (обзор)

Складовете за горива с камери за наблюдение Признават разходите за ремонт на пътища

Министър Теменужка Петкова: Избираме фирмите за АЕЦ „Белене” до края на месеца (обзор)

Лиляна Павлова: 2016 ще е годината на Северозападна България

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова посети заедно с вицепремиера Румяна Бъчварова микроязовирите във Врачанско. Те тръгнаха от Рогозен 1 и обиколиха до другите. Министър Павлова заяви за БНТ, че са установили, че в момента риск да бъде залято някое населено място няма. В този регион има много голям водосбор на течения на реки и язовири, от които 19 имат някакви проблеми.

„Проблемите са свързани с неизточването навреме и заради високото ниво на водата и обилните валежи, но ситуацията вече е овладяна и се прави контролирано източване. Днес ще бъдат пратени и допълнителни помпи и допълнителен екип водолази, които да проверят защо не работят докрай крановете.

На друг язовир е забелязана и човешка намеса, за да не е добро състоянието. Някой е правил взривове и е взривявал язовирната стена, което силно я е компроментирало. Взето е решение компетентните органи да направят обследване и да кажат има ли смъсъл от тук нататък тепърва да се инвестират милиони в ремонта на язовира или той трябва завинаги да бъде изведен от експлоатация и източен, за да не създава риск.“, коментира Павлова.

Тя обясни, че ситуацията там е добре организирана, коритото на реката е почистено. „От началото на годината са проверени 1 500 язовира от всички 3 200 на територията на страната. Добрата новина е, че едва 50 имат препоръки за източване. Проблемите са с микроязовирите.“, обясни Лиляна Павлова.

Премиерът обеща и даде пари за пътищата в Северозапада. Години наред обаче за никого не е тайна, че най-разбитите пътища са именно там. Министър Павлова потвърди думите на Борисов, че 2016 ще е годината на Северозападна България. Средства ще се влагат в цяла Северна България, защото пътищата там са в много лошо състояние.

„Всички одобрени допълнителни средства са почти 100 милиона лева. Направлението Враца-Видин има няколко критични точки, най-критичната е Димово. Там минава целият международен и транзитен трафик, а от четири години градът стои разкопан. Следващите две направления са участъка към Белоградчишките скали, както и направлението Враца-Криводол. В допълнение ще бъде ремонтиран и Петрохан, и пътя Враца-Леденика с европейски средства.“, коментира Лиляна Павлова.

„Следващите най-критични участъци са пътя Плевен-Ловеч, Габрово-Севлиево, няколко пътища в община Велико Търново. След това са участъците от Североизточна България – Разград, Исперих, Попово, направлението Добрич-Варна и други. Ще бъдат рамонтирани и две важни направления от Централна България. Това е пътя Стара Загора-Раднево, както и Пловдив-Асеновград. Приоритетни са и Кресненското дефиле и пътя Русе-Бяла. Започват и ремонтите на критичните инфраструктури – тунелите и виадуктите на АМ “Хемус”. В края на месеца започва ремонт и на Витиня, Ечемишка и моста на р. Стряма. Ще бъде стартиран и участъка от Ябланица до Боаза. Продължава работата и по оставащите около 250 километра от АМ “Хемус” като има необходимост от препроектиране на някои от участъците от Боаза до разклона Плевен-Ловеч.“, уточни министърът.

„За АМ “Струма” се търси най-практичното решение. Строежът на тунел през Кресненското дефиле би продължил около 10 години. В момента има осигурено безвъзмездно европейско финансиране с резмер около 350-400 милиона. В 20 километра от дефилето има вече съществуващ път. Предложението на проектантите е максимално използване на съществуващото трасе, като най-важно е опазването на околната среда.“, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.