На 23 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 23.10.2019

Стрелба в училище в Калифорния, един човек е ранен (СНИМКИ и ВИДЕО)

Две жертви на поройни дъждове в Италия

Жертви и ранени след стрелба във ферма в Русия

Путин след срещата си с Ердоган: Постигнахме съдбоносни решения за Сирия

Еврокомисар: Влизането в Шенген на Хърватия, България и Румъния е още по-необходимо при сегашните предизвикателства

„Фолксваген“ не търси ново място за завода си, проектите са замразени

Осъдиха трима българи в Санкт Петербург за опит за продажба на 40 кг кокаин Ще лежат от 10 до 12 г. в изправителен лагер със строг режим

Ердоган: Турция и Русия ще извършват съвместни патрули в Сирия

Баде Ишчил си хвана младо гадже

Вебер за мониторинговия доклад на ЕК за България: Добра работа, Бойко Борисов!

Настояват за спиране на финансовото подпомагане на Тома Белев от държавата В писмо до премиера Бойко Борисов искат отстраняване от длъжността му в Министерския съвет

УЕФА ни предупреди за напускането на Боби

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 октомври 2019

Лиляна Павлова: Карайте бавно, ремонтираме цяло лято

„Апелирам към всички, които планират пътувания, към търпение, по-бавна скорост и да предвиждат повече време заради ремонтите по магистрала „Хемус“, каза в Русе министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Очакванията на министерството са най-натоварено да бъде движението в участъка до Ябланица, най-вече през летния сезон, предаде БГНЕС.

„Ще има интензивни ремонти и това лято, предвид осигурените почти 100 млн. допълнително от бюджета за спешни, превантивни и аварийни ремонти първо на тунелите и виадуктите на „Хемус“. Това, което ще ремонтираме, е едната тръба на „Витиня“, „Елешница“ и „Топли дол“, както и критичната дупка и участък, който се отвори на 41-ви км също на „Хемус“, както и на 15-5 км. Така че там ще са ни насочени усилията“, каза Павлова.

Сроковете са кратки – до края на годината, а ремонтите са сложни – и виадуктите, и подмяната на плочите, и тунелите.

„Ще се прави цялостна изолация, движението ще бъде направено двупосочно в едното платно за движение по виадуктите. Съответно в единия тунел ще бъде двупосочно движението, другият ще е изцяло затворен през целия период. Това всичко, разбира се, създава необходимост да има по-бавна скорост и повече време за придвижване. Трябва да ги ремонтираме, защото те наистина са в аварийно състояние“, обясни още тя.

Павлова коментира, че вече е готов идейният проект за пътя Русе-Бяла-Велико Търново, който ще бъде с обща дължина 105 км. В него се предвижда се да има обход на Русе, за да може още от промишлената зона да се поеме най-вече тежкотоварният трафик, оттам ще има обход на Бяла, като трасето ще влезе долу не само до Велико Търново, но и да се направи връзката с Хаинбоаз. Целта е целият трафик да се изведе от урбанизираните територии.

„Това, което в момента се разработва на основата на този проект, е оценката за въздействие върху околната среда /ОВОС/, което е най-важната, но и най-критичната фаза за всеки проект, тя трябва да е готова до ноември месец т.г., за да можем да минем всички съгласувания по линията на ОВОС, за да може да се утвърдят терените, трасетата, защитените зони. И от тази гледна точка следващата година да се правят отчуждения“, обясни Павлова.

Приоритетно ще се започне обходът на Бяла и след това поетапно всички останали спрямо възможностите на финансиране. За момента ще се разчита на бюджетно финансиране и евентуално на бъдещите приходи от тол-таксите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.