МВР хвана дрога за 5,5 млн. лева (СНИМКИ)

Образователният министър: Децата, изучаващи религия, са възпитани и с ниски нива на агресия

БАБХ проверява случай с хранително натравяне при деца от две училища в София

Сърбия иска продължаване на „Турски поток” през нейната територия

Начална учителка в София към ученици: Не е възможно човек да стъпи на Луната (ВИДЕО)

Директор в „Локхийд Мартин”: Може да имаме сделка за Ф-16 до 9 месеца

Спецсъдът пак върна на прокуратурата делото за „Царските конюшни“

АПИ: Жалба блокира търга за ремонт на 20 км от пътя Мездра-Ботевград

Париж задейства план за Брекзит без сделка Мей стартира преговори, след като оцеля във вот на недоверие

Роналдо и „Юве“ след Първата: Това е само началото

С шоу по фигурно пързаляне ще бъде открита ледената пързалка в Благоевград

Фейсбук изтри стотици страници и акаунти, свързани с Русия

Ученици намериха портфейл с пари и документи и го предадоха в полицията

Сливен чества освобождението си на мястото, където Чинтулов посрещнал руските части

Вучич към Путин: Благодаря за приноса и желанието да помогнете на Сърбия

Влак литна с 226 км/час по линията София – Пловдив

снимка: архив

Мини композиция с френски локомотив и немски вагон прелетя за малко повече от 5 минути разстоянието между Пловдив и Стамболийски, съобщава marica.bg.

Това се случи вчера, по време на изпитанията на новото високоскоростното трасе, част от модернизацията на линията София – Пловдив като участък от Трансевропейската железопътна мрежа. Проектът се изпълнява на части, като трасето от Пазарджик до Пловдив представлява лот 3.

По ЖП линията разстоянието от Стамболийски до Пловдив е 16 километра. По време на тестовете френската машина е развила рекордните за България 226 км/ч. По цялото трасе пък композицията е поддържала средна скорост от 180 км/ч. Цялото трасе от София до града на тепетата е 125 км.

След завършването му разстоянието ще може да се взима с влак за по-малко от час включително престоя на основните гари. Прогнозите са скоростта във вече модернизираната отсечка за редовните пътнически влакове да бъде 160 км/ч.

За влаковете с накланящи се кошове ще е възможна и скорост от 200 км/ч. За товарните влакове е предвидена максимална скорост от 120 км/ч.

За целта обаче трябва да се закупят нови машини, защото техниката, с която в момента разполага БДЖ, не предполага скорост повече от 100 км в час, обясняват специалистите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.