Двама души са арестувани заради трафик на 10 кг кокаин в София

Варненската среща ЕС-Турция е под въпрос

Д-р Куин Лечителката се снима за “Плейбой”

Албания и Македония ще започнат преговори за присъединяване към ЕС

Катастрофа на пътя между село Церово и Благоевград взе една жертва

Волен Сидеров: Нямаме претенции към поста енергиен министър

Антон Кутев: Тече процес по самосваляне на правителството

Радослав Янков: Не оправдах собствените си очаквания

“Ислямска държава” пое отговорност за самоубийствения атентат в Кабул

БЛС ще решава днес дали да бъде даден мандат за подписване на Националния рамков договор със НЗОК

Днес отбелязваме Тодоровден

Намалено водоподаване в Пловдив Причината е едновременна авария в половината от помпените станции

Цветан Цветанов в Брест: Цецо Луканов ще бъде кмет на всички жители на Брест

Гласуването в ООН на резолюцията за примирие в Сирия беше отложено за днес

Един човек загина, а шестима са ранени при самоубийствен атентат в Кабул

Влак литна с 226 км/час по линията София – Пловдив

снимка: архив

Мини композиция с френски локомотив и немски вагон прелетя за малко повече от 5 минути разстоянието между Пловдив и Стамболийски, съобщава marica.bg.

Това се случи вчера, по време на изпитанията на новото високоскоростното трасе, част от модернизацията на линията София – Пловдив като участък от Трансевропейската железопътна мрежа. Проектът се изпълнява на части, като трасето от Пазарджик до Пловдив представлява лот 3.

По ЖП линията разстоянието от Стамболийски до Пловдив е 16 километра. По време на тестовете френската машина е развила рекордните за България 226 км/ч. По цялото трасе пък композицията е поддържала средна скорост от 180 км/ч. Цялото трасе от София до града на тепетата е 125 км.

След завършването му разстоянието ще може да се взима с влак за по-малко от час включително престоя на основните гари. Прогнозите са скоростта във вече модернизираната отсечка за редовните пътнически влакове да бъде 160 км/ч.

За влаковете с накланящи се кошове ще е възможна и скорост от 200 км/ч. За товарните влакове е предвидена максимална скорост от 120 км/ч.

За целта обаче трябва да се закупят нови машини, защото техниката, с която в момента разполага БДЖ, не предполага скорост повече от 100 км в час, обясняват специалистите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.