Плоскост от новострояща се сграда падна и удари човек в столицата

Брекзит без сделка е все по-вероятен Меркел против преразглеждане на споразумението

Повдигнаха обвинения на мъжа, който откърти ограничителите по ул. „Граф Игнатиев“

Адските жеги ни връхлитат по-често Данните на програмата на ЕС “Коперник” показват трайно затопляне

Путин: Русия ще разработва ракети със среден и малък обсег

Левицата в Италия иска да прави правителство Президентът започна консултации след оставката на премиера

Огън по глиганите изкомандва министър Танева Ще има норма за отстрел, миграцията пречи на преброяването

Борис Джонсън и Ангела Меркел обсъждат сделката за Брекзит

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 22 август 2019

Електронен отчет на ваксините поискаха лекари Джипитата не са съгласни с предложението да отпаднат някои приеми

НАП сами не си защитили данните от хакери

Владимир Путин: Русия иска да възстанови отношенията си с ЕС

65% от хората у нас резервират онлайн ваканцията си Последни сме по показателя в ЕС

Фабрини моли ЦСКА да го пусне

Проверяват за боклуци сградите под мостове и виадукти

Лиляна Павлова: Не свиваме лимитите за санирането на сградите

„Не свиваме лимитите за санирането на сградите“, каза по Би Ти Ви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Министър Павлова обясни, че се дават пари от държавата не само за конструктивно ремонтиране, но и за козметично, повърхностно ремонтиране, а целта на програмата не е да се залита в текущ ремонт, а да се извършва саниране, изолация, ремонт на течащи покриви и по-основни и належащи ремонтни дейности. По думите й, целта на програмата е спестяване на до 50% на разходите за отопление.

„В различните райони на страната има различно ценообразуване, но трябва да се придържаме към среднопазарните цени. В различните региони има сериозни разлики”, отбеляза още тя по отношение на другия тип неуредици.

Павлова беше категорична, че става дума за публичен ресурс от 1 млрд. и целта не е просто да се „изремонтират” възможно най-много сгради.

На въпрос дали лятото ще се стига лесно до Варна, или отново ще има ремонти, Павлова отговори, че ремонти ще има.

„Ако можехме с вълшебна пръчка, бих направила ремонт за 24 часа, но ремонтът на Витиня отнема 9 месеца“, каза Павлова. Дългият период за ремонтите, уточни тя, е необходим, за да не бъдат направени през пръсти. По думите й тази година ще се довърши ремонтът на виадукта „Елещница”, а работата по тунел „Витиня” ще продължи 9 месеца, като там ще се слага пожароизвестяване, изолация и сигнализация.

„Има най-вече затруднения на магистрала „Хемус“ до Ябланица“, обясни Павлова.

„Дори да спрем на първи август, тунелът ще е целия разфасован или платното на моста няма да го има. Ще продължим активно, много е важно да се работи именно лятото, когато няма дъждове и когато не е завалял снегът“, уточни още министърът.

„На магистрала „Тракия“ има един единствен ремонт и няма да има затруднения“, увери Павлова.

Тя съобщи че по АМ „Хемус“ ще се работи на 4 места. Става въпрос за участъци, където движението ще се осъществява само в едното платно. За момента е сигурно, че през юни ще започне работата по участъка от „Хемус” от Ябланица до Боаза. За останалите отсечки, спорните процедури за чието изграждане бяха спрени от премиера Бойко Борисов, Лиляна Павлова каза, че е имало обжалвания, но до момента всички без едно са приключили в полза на МРРБ заради обективна липса на пари за реализацията на проектите. Последното все още е във Върховния административен съд.

„Имаме готовност с документацията и препроектирания участък”, похвали се Павлова. По думите й трасето ще бъде с близо 200 млн. лева по-евтино заради намалена проектна скорост до 120 км/ч, намален габарит и алтернативно заобикаляне след Боаза. Тя обясни, че колкото по-висока е проектната скорост, толкова по-право трябва да е трасето, а това би означавало изграждане на скъпи тунели и виадукти. Павлова увери, че все пак няма да се загуби статутът на магистралата.

„Европарите ще ни стигнат да доизградим „Струма“ и нищо повече“, поясни министърът и уточни, че най-вече в пътища се влагат държавни пари, защото европейските не биха могли да стигнат.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.