Инж. Лазар Лазаров: Електронните винетки ще засегнат много интереси и най-вече на тези, които до този момент пътуваха почти безплатно по българските пътища

"Подозираме, че това е жалба, която е пусната с цел да облекчи някого при подготвянето на документи или пък да отложи във времето изпълнението на тази система. Засега нямаме проблем по спазването на сроковете", заяви пред БНТ инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

"Амбицията е стикерите, които лепим на предните стъкла на автомобилите, да изчезнат от следващата година и да бъдат заменени с далеч по-удобните електронни чипове", уточни Лазаров.

Той поясни, че въпросната фирма не се занимава с изпълнението на електронни системи за управление на пътен трафик.

"Жалбата е пусната срещу обявяването на процедурата и мотивите за удължаване на срока на подаване на документи. Комисията по защита на конкуренцията излезе със свое становище и трябва да се види дали жалбата ще продължи в съда или ще приключи дотук", каза инж. Лазаров и допълни, че в АПИ са наясно, че с пускането на ТОЛ-системата се засягат много интереси и най-вече на тези, които до този момент пътуваха почти безплатно по българските пътища.

Електронната винетка ще има и предимството, че ще важи от датата на закупуване до датата на изтичане на съответния срок, за който тя е закупена. Винетката ще може да бъде купувана по няколко начина – в интернет, в пункт, както и досега, а също и по банков път.

Движещите се автомобили наз 3 тона ще бъдат таксувани по отделна тарифа, защото тежките товарни автомобили рушат пътната мрежа. Редно е те да плащат най-много за нейното възстановяване. Затова и ТОЛ-системата е най-справедливата при определянето на таксите.

Инж. Лазаров заяви, че очакванията на АПИ са след въвеждането на винетките приходите да са 280-300 млн. лева. От тях 20 000 винетки са за социално подпомагане на инвалиди и хора, придружаващи такива лица. "Така че реално приходите ще бъдат около 270 млн. лева", каза още той. 600 млн. лева обаче са минималният разход, необходим за поддържане на пътната мрежа.

Коментари

Задължително поле