Financial Times: Енергийните санкции срещу Русия увеличават потенциала за инциденти с петролни разливи

Рискът от инциденти с нефтени разливи се увеличи, след като западните страни забраниха на своите компании да предоставят транспортни, финансови и застрахователни услуги за кораби, превозващи петрол от Русия на цена над договореното ниво (60 долара за барел). Това съобщи британският вестник Financial Times, позовавайки се на експерти от бранша.

"Това е социална и екологична катастрофа, която чака своето време. Това трябва да е от голяма загриженост за всички нас", каза Ролф Тор Ропестад, главен изпълнителен директор на норвежката застрахователна компания Gard.

В енергийния сектор има безпокойство, че по-малките, по-малко опитни търговци сега превозват суров петрол на по-големи разстояния с по-стари кораби с неизвестни нива на застраховка.

В интервю за Financial Times Ропестад изчисли, че откакто Русия нахлу в Украйна, още „няколко хиляди“ кораби търгуват по целия свят без покритие от Международната група от 12 клуба за защита и обезщетение. Групата е съставена предимно от европейски и американски застрахователи, включително Gard, които в миналото са покривали около 90 процента от световния океански тонаж.

Той предположи, че вероятността от подобни инциденти се увеличава поради увеличаването на средната възраст на корабите, използвани за транспортиране на руски петрол в светлината на санкциите, наложени срещу Руската федерация.

Един от лидерите на международния търговец Trafigura, Бен Лакок, отбеляза, че проливът Йоресунд между Дания и Швеция, който остава важен търговски път за руските танкери, е особено опасен район. Друг събеседник на изданието, представляващ базиран в Лондон застрахователен брокер, изрази съмнения при условие за анонимност, че в случай на нефтен разлив новите компании, предоставящи застрахователни услуги на руски кораби, ще изпълнят напълно задълженията си.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Свят