В тази статия ще Ви разкажем за всичко, свързано със създаването на собствена марка дрехи и как се създава надеждна основа за развитие и мащабиране на бизнеса. Ще бъда полезно за всеки, който иска да разбере пътя как се случват нещата, на какво трябва да се наблегне и кои са важните задължителни условия за успешност.
Какво означава да създадеш марка дрехи от нулата?
Разработването на собствена модна линия включва няколко етапа. За успешно стартиране всяка от следващите стъпки трябва да бъде взета под внимание и изпълнена.
Пазарни проучвания и тенденции
Първата стъпка е да се направят маркетингови проучвания и да се проучат в детайли модните тенденции. Освен това е необходимо да се обмислят различни варианти по отношение както на облеклото, така и на методите на изпълнение, каналите за промоция.
Необходимо е да се оценят конкурентите на българския производител. Това може да бъде както полезен пример, така и ясна демонстрация какво не трябва да се прави. Днес почти всички блогъри имат своя собствена линия тоалети. Всеки сезон се появяват нови имена, но не всички могат да издържат на конкуренцията, така че те напускат пазара, без да работят дори една година. Разчитайте на опита на силни, успешни компании.
Разработване на стратегия
На този етап е важно да определите вашата целева аудитория и да създадете подробни психологически портрети на вашите потребители. За да направите това, трябва да разберете техния пол, възраст, професия, социален статус, близък кръг, място на пребиваване, ниво на доходи, наличие на семейство, деца.
Като идентифицирате текущите тенденции, вие ще намерите търсени ниши, които все още са налични и могат да бъдат заети от вашата марка.
Създаване на продукт
На този етап от създаването на марка за дрехи трябва да създадете атрактивна продуктова оферта, базирана на данните, събрани по-рано.
Първо, трябва разработваме обща концепция и решаваме какъв тип облекло искате да произвеждате. Обикновено този избор е ограничен от финанси - като правило началният капитал е достатъчен за малка колекция от няколко неща (например рокли, клинове, блузи, тениски). След такъв скромен старт малцина успяват да продължат напред. Голям брой млади предприемачи се оттеглят от надпреварата, без да получат дори минимална печалба. Ето защо не трябва да забравяме креативността и оригиналността, които могат да привлекат вниманието на потребителите.
Брандиране
Това е набор от маркетингови дейности за създаване на корпоративна идентичност. Включва разработване на лого, име, цветова палитра и брандбук. Брандирането е насочено към създаване на уникален имидж на компанията, помага за придобиване на редовни клиенти, привличане на нови и също така повишава стойността на самата марка.
Популяризиране на марка дрехи
Промоцията също включва редица дейности за повишаване на познаваемостта на марката и създаване на положителен имидж сред целевата аудитория. Методи за промоция: изграждане на комуникационна стратегия; разработване на рекламни проекти; PR; маркетинг на събития; реклама в медиите; работа в социалните мрежи.
Интернет промоцията е най-популярната днес. Порталите, форумите, онлайн платформите са места, посещавани от вашите потребители, предоставящи възможност за интерактивно взаимодействие, улесняващи ясно таргетиране. В допълнение, онлайн работата се характеризира с гъвкавост, високо ниво на уместност и финансова достъпност.
Всеки от разгледаните етапи е важен за създаването на лична марка облекло. Но преди всичко искаме да говорим подробно за характеристиките на стратегията и брандирането.
Формиране на стратегия: важни характеристики
Модният бизнес включва някои особености. На първо място, това се отнася за дизайнерските линии за облекло – официални рокли, туники, бодита, блузи, клинове и други. Често дизайнерите не използват класически или търсени модели, защото искат да продадат продуктите, които вече са оформили във въображението си. Въпреки че принципите на маркетинга казват, че би си струвало да слушате мнението на публиката, да изучавате пазарните настроения, да оценявате исканията и нуждите на хората, а не вашите желания.
Въпреки това шиенето на необичайни неща не винаги завършва с неуспех. Това е втората важна характеристика на такъв бизнес. Потребителите може наистина в началото да не искат нещо, което не съществува, което все още не е изобретено. Затова модните дизайнери често правят правилния избор и произвеждат уникални, удобни, практични, стилни продукти, които сами създават нова ниша и печелят любовта на публиката.
Наименуване: разработване на име на марка за дрехи
Как да отворите своя собствена марка дрехи, която ще стане успешна? Първо, измислете добро име за марката. Тя трябва да бъде проста, но в същото време да предава основната концепция на компанията. Също така е препоръчително да отразявате силните страни на марката в името – с какво вашите продукти се различават от подобни предложения. Наименуването трябва да помогне на потребителите да разберат посоката, в която работи вашата компания. Можете сами да измислите име или да използвате услугите на онлайн генератори.
Създаване на идентичност
Когато решавате откъде да започнете да създавате своята марка дрехи и нейната идентичност, първото нещо, което идва на ум, е логото и корпоративната идентичност. Това са наистина важни елементи. Логото ще помогне на клиентите да идентифицират вашите продукти. Можете сами да измислите емблема или да се свържете със специализирана агенция. Вторият вариант е по-предпочитан, ако не искате да рискувате имиджа си в началото, като поръчате проект от непрофесионалисти. Обикновено такива истории завършват със сълзи. Клиентът губи време, пари и трябва да търси нов изпълнител.
Друг елемент от корпоративната идентичност е цветовата палитра. Набор от нюанси е основната връзка с потребителите. Той предава специална атмосфера и формира общо впечатление за компанията. Например синият нюанс ви създава сериозно настроение, а жълтият ви кара да се чувствате весели. Също така е необходимо да се мисли чрез вербална комуникация с публиката. За да направите това, си струва да създадете цели, мисия и слоган на компанията. Добре е вашият бизнес да има история, легенда.
Резултатите от развитието на корпоративната идентичност са събрани в брандбук. В бъдеще използването на този документ ще улесни маркетинговите дейности и ще допринесе не само за създаването на марка облекло, но и за нейното популяризиране.
Ние през годините сме следвали тези правила, за да можем да получим желания резултат.
Нашата марка Евиза е създадена от нашите клиенти, тъй като сме започнали производство на артикули, които са били необходими за българския пазар. Тъй като зая качествено изделие е необходимо най-вече хубав и различен плат, сме започнали с внос на такъв. Произведени от вносни италиански платове с много високо качество. Ние ви даваме възможност на нашите клиенти голям избор от модели, платове, материи и цветове като работим в стил мода в класиката. Като утвърдена марка на пазара, вече над 25 години, ние се характеризираме със свеж подход към актуалните тенденции в дизайна и цветовете и съвременната мода.
Фокусираме се върху разработването на различни модели рокли - официални рокли, ежедневни рокли, сватбени, както и бални, блузи, ризи, бодита, клинове и много други дамски дрехи. Произвеждаме също така и мъжки дрехи - тениски, блузи, пижами, клинове, бодита, както и бельо в разнообразие от материи.
Ние шием и по поръчка, като по този начин предлагаме на нашите клиенти сами да изберат своя модел. Стремим се към индивидуален подход към всеки клиент. По този начин Вие купувате 100% български продукт от местна българса компания. Целият процес протича на едно място - от идеята, през кроенето, шиенето, етикетирането, довършването и естетичното опаковане. Продуктът е ушит от нас от начало до край, благодарение на което можете да сте сигурни в качеството и индивидуалния подход към всеки суичър или рокля. Ние шием специално за Вас.
Ако трябва да опишем процеса на производството при дрехите в няколко точки, бихме го направил така:
Първо идва идеята. Някои недостатъци в гардероба на хората, вдъхновение от улицата, клиенти или приятели.
След това избираме платовете, винаги държим да бъдат с високо качество.
С помощта на дизайнерите създаваме моделите.
Често по няколко пъти се правят и промени - трябва да пасне идеално. Случва се един модел да се шие 10 пъти.
След получаване на готовите дрехи, преминаване на тестове за качество, топлият продукт се доставя на клиентите.
КАЧЕСТВОТО НА ПРОДУКТА е от решаващо значение за нас като българска марка. Страхотна идея, перфектен дизайн, перфектна кройка, естествени материи и внимателно шиене се превръщат в удобство при носене.
Във всеки един етап от развитието на марката полагаме големи грижи всички материали, от които се шият дрехите ни, да имат съответните качества.
Тъй като ние много ценим контакта с клиентите и тяхното мнение. Звучи като клише, че всички компании работят по този начин, но ние знаем, че без нашите редовни и удовлетворени клиенти, марката Евиза нямаше да съществува.
Интернет предоставя голяма помощ за популяризирането на модерен моден бизнес. Един уебсайт, група или профил в социалните мрежи може да се превърне в пълноценна „витрина“. Там купувачите ви опознават, следят новини, пристигания и правят покупки. Ето няколко съвета за популяризиране на компания в Интернет:
Останете онлайн, отговаряйте на въпроси и потребителски коментари, провеждайте тестове, игри и лотарии.
Постоянно публикувайте нови публикации с информация за продукти и новини.
Сътрудничете с други блогъри, така че много повече хора ще знаят за вас.
Станете главният говорител на вашия бизнес. Популяризирайте лични социални мрежи, активно рекламирайте новите модели във видеа.
Като се придържате към прост план за създаване на марка за дрехи, следвайки препоръките на експертите, делегирайки определена работа на професионалисти, можете да създадете креативен бизнес, който ще донесе не само удоволствие, но и добра печалба.
В допълнение, ние поддържаме нашия Facebook и Instagram профил, за да сме в крак с вашите мнения и нужди. Така че, ако все още не ни следвате, не забравяйте да го направите!
Благодарим ви за съзнателния избор на най-качествените български продукти, в които ще изглеждате и ще се чувствате сензационно, всичко това с уважение към природните ресурси на нашата планета.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш