Общата площ е над 300 хил. кв. м
Нараства търсенето на търговски площи в ритейл парковете, пише в анализ на консултантска компания на пазара на имоти. Ритейл парковете дават възможност магазини от няколко търговски марки да използват общ паркинг, което ги прави популярни сред потребителите.
Експанзията на търговците към по-малките градове и липсата на други подходящи площи там допринася за нарастващия интерес към ритейл парковете. В страната оперират над 300 хил. кв. м ритейл паркове, като в това число влизат само тези с отдаваема площ над 5 хил. кв. м. Очакванията са в рамките на следващите две години обемът на този пазар да се увеличи с над 50%.
Нараства делът на търговците, които активно отварят нови магазини. Много от вече опериращите на пазара в България марки продължават активно да отварят нови търговски обекти. Бързо разрастване има при магазините за дрехи, обзавеждане на дома, дрогериите и спортните стоки.
Има запитвания и от нови марки за навлизане на българския пазар. Най-често става въпрос за търговци в масовия ценови сегмент, които вече присъстват на съседни пазари или търсят масирана експанзия в Централна и Източна Европа.
Разрастването на подобни вериги е обяснимо предвид високата инфлация, която насочи масовото потребление към марки в по-бюджетния ценови сегмент, посочват консултантите.