Моторът работи със синтетични и конвенционални горива
Веднъж на няколко години Porsche празнува своята славна история в моторните спортове в Монтерей в Северна Калифорния. Тази година там, на пистата Лагуна Сека, сред близо 100 000 почитатели на марката и техните автомобили от различни епохи, бе представена една изключителна специална серия на култовия модел 911. За съжаление на широката публика само 77 избрани клиенти ще имат възможността да похарчат около 1 милион евро за един от най-ексклузивните автомобили на Porsche.
Лимитираната специална серия 911 GT3 Rennsport е чудовищна машина за екстремно пистово шофиране. Техническата основа на модела е добре познатият модел 911 GT3 R, чийто шестцилиндров боксеров двигател получава увеличение на мощността до 620 конски сили (456 киловата). Моторът с атмосферно пълнене и работен обем 4,2 л се развърта до 9400 оборота и доставя допълнителна мощност благодарение на това, че е приспособен да работи със синтетични горива, но и с конвенционален безоловен бензин.
Дължината и широчината на 911 GT3 Rennsport са увеличени с мощните аеродинамични елементи като огромното задно крило.
Дизайнът на модела е не по-малко ефектен от задвижването. Освен покрива и предния капак, всички части на каросерията са новоразработени. Колата е боядисана в ахатово сив металик, а карбоновите елементи могат да бъдат поръчани в седем различни цвята, включително звездно рубинено или сигнално оранжево.
Щедрата мощност на двигателя се предава към задната ос чрез шестстепенна трансмисия със смяна на предавките от волана. Шасито идва от GT3 варианта на Porsche 911. Алуминиева моноблокова състезателна спирачна система с титаниеви носачи осигурява максимална спирачна ефективност. Особено лек резервоар от 117 литра гарантира издръжливост по време на състезания.
Този автомобил с цена около 1 милион евро може да се шофира само по пистите.
Това е „горещ“ болид във всяко отношение - вместо климатична система, която е твърде тежка, автомобилът разполага само с охлаждане на седалките от 911 GT3 R. Собственото тегло е намалено до 1240 килограма. Звукът се осигурява от спортна изпускателна система с централно разположен двоен ауспух. Предлагат се и две по-тихи версии със заглушители и каталитични конвертори за шофиране на състезателни писти с ограничения на шума. По улиците този автомобил няма право да се движи.