Купувачите на електрически коли не показват такава лоялност към марките, каквато демонстрират купувачите на автомобили с вътрешно горене. Техническите характеристики на превозното средство са много по-важни от неговата емблема, показва проучване на маркетингова комисия от университета в Щутгарт. Едва 20% от купувачите на електрически коли остават верни на марката при повторна покупка. Останалите 80% обикновено преминават към модел на друга марка.
Обичайните мотиви за покупка на електромобил са ниските разходи за енергия и за поддръжка, екологичността и усещането при шофиране. Но всъщност най-важните фактори за избора на клиента са цената, пробега, оборудването, дизайна и скоростта на зареждане. По-назад в йерархията остава марката на превозното средство. 60% от купувачите на електромобили са готови за покупка онлайн, докато 40% желаят да осъществят сделката в дилърство.