„Лъвът“ стига много далеч

„Лъвът“ стига много далеч

Peugeot E-3008 има 700 км електрически пробег

Голям 21-инчов дисплей заема половината табло

Най-продаваният модел на Peugeot напоследък се движи по курс към пълна електрификация, което личи от представеното наскоро следващо поколение. Новият модел Е-3008 е първият, разработен върху новата платформа STLA на концерна Stellantis, която е проектирана да предлага най-добрите показатели. Сред тях да пробег до 700 км, 30 минути време за зареждане, удоволствие от шофирането, мощност, ефективност, свързани услуги и функции като планиране на пътуването, интелигентно зареждане, захранване на електрически устройства и актуализации по въздуха.

Peugeot E-3008 ще се произвежда в Сошо (Франция) и ще се продава от февруари 2024 г. Гамата ще бъде базирана на две нива на оборудване (Allure и GT) с 3 опционални пакета с цел опростен избор и три изцяло електрически задвижвания – с мощност 210 к.с., 230 к.с. с удължен пробег и 320 к.с. с два мотора и 4х4.  Хибридни двигатели също ще бъдат налични в зависимост от пазара.

Като дизайн новият „лъв“ представлява SUV с аеродинамичен фастбек силует и стойка на хишник. Автомобилът съчетава елегантност, простор и ефективност. Размерите са балансирани и практични (дължина: 4,54 м, широчина: 1,89 м, височина: 1,64 м). Моделът остава един от най-компактните в категорията на 100% електрическите SUV модели в C-сегмента, а същевременно предлага изобилие от пространство за пътниците и багажа.

Стилът е високотехнологичен с нов светлинен подпис под формата на познатите следи от нокти, решетка без разделение и малки фарове в тънка елегантна лента през цялата предна част. Това е отличителен дизайн, който придава на новия E-3008 забележителна визия, силен характер и модерно излъчване.

В интериора се откроява 21-инчов „плаващ“ дисплей, който комбинира Head-up дисплея с централния сензорен екран. Новият извит панорамен дисплей се простира от левия край на таблото до централната конзола. Той е стандартен за версиятя GT, а версията Allure разполага с два 10-инчови дисплея. Амбиентното LED осветление може да бъде персонализирано в 8 различни цвята, което подчертава премиум материалите в салона като истинският алуминий по таблото.

Централната част на бордното табло помества сензорни бутони с пълни възможности за персонализация, които могат да бъдат програмирани за бърз достъп до 10 от предпочитаните от потребителя функции: обаждане на предпочитан контакт, стартиране на навигация до често използвана дестинация, приемане на любима радиостанция, задаване на идеалната температура на климатика и др.

Централната конзола е просторна и изчистена, за да увеличи пространството за съхранение на вещи и за пасажера, който се радва на особено приятно, широко отворено място. Тази просторна архитектура е станала възможна чрез преместване на управлението на автоматичната скоростна кутия на бордното табло. Управлението е разположено вече отдясно на волана до бутона стоп/старт. Този подход е ергономичен и позволява лесен достъп до управлението на предавките, както и спиране или стартиране на двигателя с един интуитивен жест.

Ергономични седалки с масаж

Peugeot E-3008 разполага с нов компактен волан със сензорни бутони, които отчитат автоматично пръстите на водача, но се активират, само ако той ги натисне. Отоплението на волана е в стандартното оборудване. Зад волана се въвеждат два нови, тънки и елегантни лоста за управление и две пера за регенеративно спиране. 

Предните седалки са носители на престижното отличие за ергономичност AGR на Германската асоциация на лекарите и терапевтите, която насърчава проучванията за превенция на болките в гърба. При версия GT предните седалкитразполагат с вентилация и масаж, а задните са с подгряване. За първи път в гамата на Peugeot предните седалки могат да бъдат оборудвани с адаптивни странични опори, които се надуват и спадат по електрически път, за да се адаптират идеално към тялото на пътника.

Водачът може да разчита на системата за полуавтономно шофиране Drive Assist Plus, която използва всички сензори на автомобила (камери, радар и др.) и информация от свързаната навигационна система.

Най-четени