Флагманът на Volkswagen предлага задвижване на бензин, дизел и хибрид
Третото поколение Volkswagen Touareg беше представено пред българска публика. Най-нетърпеливите и ентусиазирани почитатели на модела успяха да се запознаят ексклузивно с неговите нови характеристики. Сред тях HD матрични фарове и задни LED светлини под формата на хоризонтална лента. Двете представени премиерни версии са флагманът в гамата с най-мощното Plug-in хибридно задвижване R 3.0 V6 eHybrid 4MOTION и любимата на широкия кръг потребители изцяло дизелова модификация R-Line 3.0 V6 TDI SCR 4MOTION.
„Touareg R eHybrid е флагман в гамата ни. Никой друг продукт на Volkswagen не предлага толкова високи динамични характеристики, по-добър баланс от комфорт на возене и динамика на пътя и повече възможности за индивидуално оборудване. Освен впечатляващия разход от само 2,2 л на 100 км в хибриден режим, Touareg има и внушителен капацитет за теглене на различни прикачени товари с общо допустимо тегло до 3,5 тона“, коментира Флориан Пупетер, изпълнителен директор на вносителя на Volkswagen у нас „Порше България“.
Touareg R eHybrid се задвижва от комбинация от 3,0-литров шестцилиндров двигател с принудително пълнене с турбокомпресор и електродвигател със сумарна системна мощност от 340 кВт (462 к.с.) и максимален системен въртящ момент от 700 Нм. Тази респектираща мощ позволява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч да бъде сведено до 5,1 секунди, а максималната скорост да достигне 250 км/ч.
Сред новостите е свързаният с електрониката за управление на окачването сензор за натоварване на покрива. Това, наред с продължаващото развитие на системите за контрол на ходовата част и поведението на пътя, създава предпоставки за още по-голяма стабилност и прецизност както в динамични, така и в ориентирани към комфорта режими на движение.
Сред акцентите в стандартното оборудване на топмодела са обновеното и модернизирано с още по-интуитивно управление на функциите арматурно табло с централен сензорен екран (с диагонал 38 сантиметра или 15 инча), както и новата матрична HD система на предните светлини. Нейните повече от 38 000 интерактивни светодиодни елемента прожектират прецизно осветена площ върху лентата за движение и осветяват пътя пред водача по-ярко и ясно.
Допълнителното оборудване на Touareg R eHybrid включва и високотехнологична функция за дистанционно паркиране, която дава възможност за контрол на маневрите за влизане и напускане на паркомястото от разстояние чрез смартфон с инсталирано приложение Volkswagen App. Това значително улеснява водача при използване на много тесни пространства за паркиране.
В богатото стандартно оборудване на хибридната версия влизат още лакирани в черно екстериорни елементи, сини спирачни апарати с R емблеми, осветена в червено емблема на задния капак, седалки с кожени тапицерии и декоративни шевове, 21-цолови алуминиеви джанти в комбинация със система за пневматично окачване, осветени лайстни на праговете, панорамен люк, 4-зонов климатроник и др.
Новият Volkswagen Touareg се предлага с общо пет задвижвания – всички с 3,0-литрови мотори V6. Наред с хибридната топверсия с мощност 462 к.с. ще има още един хибрид с 381 к.с. За любителите на двигателите с вътрешно горене моделът предоставя избор между бензинов турбо мотор с мощност 340 к.с. и дизелов агрегат в две нива на мощност – 231 к.с. и 281 к.с. Всички стандартно са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на четирите колела 4MOTION.
В новия дигитален кокпит са усъвършенствани различни функции като навигацията с прецизно маршрутизиране на ниво лента и HD картографски данни с висока разделителна способност. Стандартното гласово управление също е подобрено. USB-C връзките с капацитет на зареждане от 45 вата (преди 15 вата) позволяват значително по-бързо зареждане на електронни устройства като смартфони, таблети или лаптопи.
Вследствие обратната връзка на клиентите, за които висококачествените материали, вложени в интериора на Touareg, са важни, при новия модел всеки материал е внимателно подбран и с най-високо качество. Например облицовките на централната конзола вече са по-меки от преди, осигурявайки допълнителен комфорт.