Новият му шедьовър “Ирландецът” е епос за възможно най-големия екран
Великият режисьор разобличи и комиксовото кино
Легендарният режисьор Мартин Скорсезе остана един от последните гиганти на киното, които все още се борят за автентично филмово преживяване и запазване на уважението към произведенията на седмото изкуство, които трябва да се гледат на възможно най-големия екран и без прекъсвания за досадни постове в социалните мрежи.
Режисьорът на шедьоври като “Шофьор на такси”, “Разяреният бик”, “Добри момчета” и “Казино” представя новия си филм “Ирландецът”, който е финансиран от стрийминг платформата Netflix и може да се гледа на всяко модерно устройство с достъп до съдържанието на компанията. Ала Скорсезе определено не желае монументалният му 208-минутен епос за американската мафия и нейните връзки със легендарния профсъюзен бос Джими Хофа да бъде пропилян на малки екрани.
“Бих посъветвал всеки, който иска да гледа повечето ми филми - или повечето филми изобщо - моля ви, моля ви не ги гледайте на телефон. Може би на таблет, но нека е голям таблет”, каза майсторът на мъжкото кино в интервю по време на медийната си обиколка по повод пускането на “Ирландецът”.
Филмът с Робърт Де Ниро, Ал Пачино, Джо Пеши и Харви Кайтел е мащабен, епичен, многопластов и действително е създаден за възможно най-големия екран и най-пълноценното екранно преживяване. Но зрителските навици се променят, особено сред младите. Много хора реагираха на молбата на Скорсезе със снимки в социалните мрежи, на които се вижда как са си пуснали “Ирландецът” на телефони и дори на екранчето на смартчасовник. Което е страшно тъжно и доказва тезата на Скорсезе, че истинското кино е в криза.
Наскоро той разобличи и безумно елементарните и невдъхновени супергеройски комиксови продукти като антикино и правилно ги оприличи на “тематични паркове”, които имат малко общо с филмовото изкуство.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш