Черното и сивото също са много търсени
Въпреки че производителите на автомобили непрекъснато разработват нови и необичайни бои, на улиците картината остава скучна. Доминират стандартните безлични цветове като черно, бяло и сиво. За да се обърне тази тенденция, се налага да се променят и възприятията на потребителите, както и технологиите.
Днес всяка трета нова кола в световен мащаб излиза от завода бяла. Втори по популярност е черният цвят, а на трето място е сивото в различните му нюанси. Все по-рядко се забелязват червени автомобили (типичният цвят за Ferrari), жълти (за Lamborghini) и зелени (състезателният цвят за британските марки).
Първият автомобил в света на Карл Бенц е черен, боядисан с обущарска смола.
Първата кола в света е катранено черна в буквалния смисъл на думата. Пионерът в автомобилостроенето Карл Бенц намазва своята моторна триколка с черна обущарска смола, предназначена да направи по-здрави конците за обувки. Целта му е да защити от корозия превозното средство, което получава първия патент за автомобил през 1886 г. И при въвеждането на масовия автомобил от Хенри Форд по-късно черният фабричен цвят на ламарините остава доминиращ.
След изобретяването на пистолета за пръскане цветните бои вече са по-трайни и достъпни. Първи започват да се боядисват състезателните коли, за да се различават по-добре. С появата на цветната телевизия и на хипи движението автомобилите стават по-шарени. В последните десетилетия обаче бялото, черното и сивото преобладават – явно хората не искат да изпъкват на пътя, а по същата причина тези коли са по-лесни за препродаване.
Ако технологията на концепта BMW iVision Dee влезе в серийно производство, улиците ще станат по-цветни.
Зрелищният концептуален модел iVision Dee, който BMW представи на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас в началото на годината, изглежда по-обещаващ. Той променя цвета на екстериора с натискане на бутон и дори може да показва съобщения или символи върху каросерията. Тази концепция определено може да направи улиците по-цветни.