Облаците на хоризонта пред фронтмена на бруталната банда „Рамщайн“ Тил Линдеман свирепо се сгъстяват. В последните дни млади момичета от различни краища на света разказаха как немецът ги е нападал сексуално след концерти на групата. Според свидетелствата е имало цяла система за подбор на фенки, които да служат за „сочна мръвка“ на Линдеман по време на печално известните „афтър партита“ за специални гости.
Първа с името си излезе Шелби Лин от Ирландия, която пътувала до Вилнюс, за да присъства на концерт на групата там. Тя била поканена на парти след концерта, където се е запознала с фронтмена на групата Тил Линдеман. Лин твърди, че той е поискал да прави секс с нея и е реагирал много агресивно, когато тя му отказала. Тя сподели подозрението си, че едно от питиетата ѝ е било подправено с упойващи вещества, тъй като няма спомен за част от вечерта. Лин свидетелства, че е останала със синини и е повръщала часове след концерта.
„По отношение на разпространяваните в интернет твърдения можем да изключим възможността това да се е случило в нашата среда. Не ни е известно да има официални разследвания по този въпрос“, съобщиха от групата, а после добавиха ново изявление, в което осъждат всички посегателства, но призовават хората да не осъждат Линдеман предварително.
До редакционното приключване на броя не беше започнало официално криминално разследване, а немски политици посочиха, че още няма правни аргументи за подобно действие. Турнето на „Рамщайн“ продължава, но с много допълнителни мерки.
Специални служители ще следят за сигурността на феновете, маха се и зоната пред сцената, известна като „Ред Нула“, в която обикновено са слагали привлекателните девойки, от които, според информацията, Тил си е избирал сексуална плячка. Бандата се е разделила и със своя служителка, която отговаряла за избирането на подходящи момичета. Издателството, което работи с него вече се разграничи и прекрати отношенията си със звездата.
Не е ясно как ще продължи този скандал и дали съвсем скоро няма да има множество нови обвинения срещу Линдеман, който винаги е поддържал сценичния имидж на дивак и сексуален маниак. Ала сега свидетелствата очертават тревожна хармония между това негово уж артистично аз и реалното му поведение извън сцената.
„Има три вида огън: огънят в ума, огънят в сърцето и просто огън." Това е една от любимите фрази на вокалиста на "Рамщайн", който е сертифициран пиротехник и непоправим пироман. В арсенала групата са „драконовите маски“ - огнепръскачки, прикрепени към главата (в клипа на Feuer Frei!), пламтящата пелерина на Тил, която по-късно той заменя с две прикачени към ръцете му огнепръскачки и др. Почти не е имало шоу на бандата, в което не са използвани огнени каскади. Тил Линдеман, повелителят на пожарите, изглежда още по-добре се справя в разпалването на скандали. Поведението му на сцената е за голяма червена точка с надпис „над 18“. Явно не само на сцената.
Той е роден в Лайпциг, но по-голяма част от детството си прекарва в тихото източногерманско градче Вендиш-Рамбоу с малката си сестра Саския. Родителите му се развеждат през 1975 г., когато е 12-годишен. Известно време живее с баща си, но отношенията им са нездравословни. Бащата е с тежък характер и, както мнозина от творците през социализма, Вернер Линдеман е алкохолик.
Като дете Тил е отличен плувец, затова на 11-годишна възраст го записват в спортно училище. Впоследствие постъпва и в спортен пансион – нелошо решение, като се има предвид, че родителите му са разделени. Като част на Младежкия национален отбор на ГДР по плуване участва в Европейското първенство във Флоренция през 1978 г. Тогава е на 15 г., а три г. по-късно, през 1980, когато трябва да участва в Олимпиадата в Москва, той получава травма - тежко разтежение на на стомашните мускули, заради която завинаги прекъсва спортната си кариера.
Така се отваря пътят му към „Рамщайн“. А останалото е история.., която скоро може да приключи.
Пазете се по концерти и фестивали
Сексуалните атаки са част от всички сфери на живота. На фестивали и концерти много хора се събират на едно място, където има алкохол и наркотици. Това сваля контрола на поведението и е много лесно да се получи ситуация, в която някой се възползва от невинна жертва под влиянието на субстанции. Трябва да говорим как да пазим младите хора по-ефективно. Музикалната индустрия трябва да се включи в инициативата „Заедно срещу сексизма“.
Лиса Паус, министър по семейните въпроси на Германия
Той е в отделна категория на светоусещане
Тил Линдеман е отделна категория човек, музика и светоусещане. Сигурен съм, че именно музиката на „Рамщайн” допринесе за това филмът ми "Lost Highway" да стане шедьовър. Тяхната интензивност и театралност придават усещания и те пренасят в друго измерение – мистериозно, сюрреалистично и кошмарно.
Американският режисьор Дейвид Линч
Още помня първия си концерт на „Рамщайн“
Тил Линдеман пише историята на музиката отново. Спомням си първия концерт на „Рамщайн”, който гледах на живо в Америка. Никога не съм виждал нещо подобно. Това е рокендрол! Пламъците, които се изстрелваха от сцената бяха толкова силни, толкова високо и толкова горещи, че стопиха очилата ми от 30 метра.
Фронтменът на „Аеросмит” Стивън Тайлър
Доскоро имаше разказ, че личността на Тил Линдеман драстично се отличава от циничния му сценичен образ. Той бе описван като поет, артист и музикант, автор на текстовете. Син е на един от най-известните детски поети в ГДР- Вернер Линдеман, а майка му Бригите Хилдегард Линдеман е журналист, писател и художник. Богатата култура, която е получил от родителите си, прави текстовете на „Рамщайн“ нещо повече от брутално бълване на цинизми и метъл стилистика. Почти няма текст, който да не е двусмислен. В много от песните има литературни препратки или цитати - на Бертолт Брехт (Links 2-3-4), Гьоте (Dalai Lama от албума Reise, Reise), Шилер (Feuer und Wasser) и др.