Юбилейният 70-и фестивал в Кан ще се открие на 17 май с прожекция извън конкурса на филма на френския режисьор Арно Деплешен Призраците на Исмаел с участието на топ имена като Матийо Амалрик, Марион Котийар, Шарлот Генсбур, Луи Гарел и все по-популярната италианска актриса Алба Рорвахер. Филмът разказва за режисьор, който тъкмо започва снимките на нов филм, когато появата на бивша негова любовница обърка живота му.
Сред най-големите имена в конкурса, от който журито с председател Педро Алдовора ще избира новия носител на „Златна палма”, са един предишен носител на престижното отличие (и то два пъти), двама носители на „Златен лъв” от Венеция, един на „Златна мечка” и един носител на „Оскар” – съответно Михаел Ханеке, Андрей Звягинцев, София Копола, Фатих Акин и Мишел Азанависиус (Артистът). Филмът на Ханеке се казва Хепиенд и е за кризата с бежанците – с участието на Изабел Юпер, Жан-Луи Трентинян и Матийо Касовиц. Звягинцев представя Нелюбов – за двойка пред развод и изчезналия по време на една от кавгите им син. The Beguiled е новият филм на София Копола – с Никол Кидман и Колин Фарел – история от годините на Гражданската война, когато ранен войник се крие в девически пансион. Сред най-очакваните заглавия е новият филм на Мишел Азанависиус – Опасният (Le Redoutable) – един от малкото опити да се направи филм за жива легенда на киното: Жан-Люк Годар. Играе го Луи Гарел и филма не е точно биография на гения, а разказва само за периода на връзката му в края на 60-те години с младата актриса Ан Вяземски, която той снима в няколко филма и заради която се развежда с музата от шедьоврите си от Новата вълна Ана Карина. Всъщност Опасният е екранизация по автобиографията на Вяземски. От нищото е новият филм на Фатих Акин – с участието на Диане Крюгер и големия немски актьор Улрих Тукур.
Сред другите сериозни фаворити за Златна палма – все режисьори, на които им е крайно време да бъдат отличени тъкмо с това отличие – се открояват корееца Бон Джун-хо, Тод Хейнс, французите Жак Доайон и Франсоа Озон, а защо не и Йоргос Лантимос.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш