На 24 март 2019 да почерпят

Конопените семена съдържат полезните омега 3 мастни киселини Подходящи са за консумация по време на Великденския пост

Доналд Тръмп: С халифата на „Ислямска държава“ е свършено

Афганит – камъкът на мъдростта Наречен е на страната, в която е открит

За осем наберете дванайсет. Потрес! На гол телефон чифте стандарти…

Вижте как изтребители Су-27 съпровождат американски бомбардировач далеч от руската граница (ВИДЕО)

Военни обезвредиха граната във Варненско

Малко дете се изгуби в гората в Балкана Издириха го при незабавна спасителна акция с десетки полицаи, горски, планински спасители, военни полицаи и доброволци

Националният съвет на СДС дава мандат на председателя на партията да финализира преговорите с ГЕРБ за евроизборите

Президентът Румен Радев удостои Ян Енглерт с почетен плакет „Св. св. Кирил и Методий“

Сгъваемият телефон се превръща в таблет Иновацията на 2019 г. - гъвкав екран (ИНФОГРАФИКА)

Кораб с 1300 души на борда бедства близо до Норвегия

Българските превозвачи готвят протест в Страсбург, ако пакетът „Мобилност“ влезе в дневния ред на ЕП

44-годишен мъж е бил ударен от кола в подлеза на НДК

Красимир Каракачанов: Скандалът с апартаментите е неприятен, ще повлияе на резултатите на ГЕРБ

БДЖ поръчва 15 нови мотриси от септември С държавната помощ от 224 млн. лв. превозвачът ще плати част от дълговете си

224 милиона лева дава правителството за оздравяване на БДЖ, след като в петък Брюксел разреши отпускането на държавна помощ. От компанията съобщиха, че със средствата ще бъдат изплатени дълговете на железниците и ще бъдат поръчани нови 15 мотриси през септември.

Погасяване на дълговете, купуване на нови мотриси и създаване на ремонтно дружество, чрез сливане на сградния фонд и машинния парк на пътнически и товарни превози, са част от общо 21 проекта за оздравяване на железниците, информира БНТ.

Амбицията на БДЖ е да продава по 30 млн. билета на година – т.е. с 10 млн. повече, след като бъдат изплатени дълговете на компанията. В момента дългът на БДЖ е 412 млн. лв.

„За нас важното е 224 млн. лв. погасяване задълженията към банките. Още 97 млн. генерираме собствен ресурс, погасяваме задълженията към НКЖИ и още малко към банките. Приключваме темата със задълженията и паралелно, още докато тече този процес, стартираме процедурата за доставка на нови мотрисни влакове, които би трябвало да се движат с по-висока скорост по трасетата, които до 2023 г. ще бъдат завършени“, каза Владимир Владимиров – изп. директор на БДЖ.

За първи път превозвачът натовари академичната общност със задачата да определи какви мотриси са нужни на България. „Професори от Техническия университет, от УНСС, от ПЖИ работят, заедно с наши специалисти и специалисти за да се оформи визията от какви мотриси, какви влакове са нужни на БДЖ“, посочи Велик Занчев – зам.-министър на транспорта.

От железниците изчислиха, че с новите мотриси разстоянието до морето ще отнема 3 часа, което ще превърне железниците в основен конкурент на автомобилния транспорт. От 2019 г. изцяло ще заработи и системата за онлайн закупуване на билети.

„От месец септември стартираме експерименталното внедряване на тази система в някои от големите гари. Значи онлайн ще можете да си издавате билети предварително. ще можете на място самите кондуктори да ви издават билети. Ще стартира и процедура за ремонт на локомотиви, които са жизненоважни, за да не закъсняват влакове и да тръгват навреме“, каза Пламен Пешаров – управител на „Пътнически превози“ в БДЖ.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.