Шофьор алкохолик отива за 17 месеца зад решетките

Илиян Илиев остава управител на ВиК-Шумен

Жители на три села блокираха пътя Перник – София заради водния режим

Бургас с нов паркинг за 50 коли

Благотворителният календар на Fibank вдъхновява да правиш добро

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Криминалисти от Сливен беседват с ученици за вредата от наркотиците

Районна прокуратура – Средец дарява награда от ВСС на „Българската Коледа“

Премиерът Борисов: Принципът, който сам защитавал, е отбрана и възпиране, но диалог с Русия (ВИДЕО)

Срути се стена на строителен изкоп в столичния квартал „Манастирски ливади“

Светофар падна на кръстовище в столицата

Глобиха бивш кмет 3000 лева за незаконно сметище

Приеха Андреа в болница на системи (СНИМКА)

Синът на Миню Стайков остава на свобода

Силно земетресение е усетено край остров Крит

Бургерът с растително кюфте вече е в Европа Американска верига настъпва на Стария континент

Превръщат протеини в пилешко, кренвирши и дори риба тон

Пазарът на заместители ще достигне $50 млрд. през 2025 г.

Американската верига за бързо хранене Burger King започна да продава в 2500 заведения в Европа хамбургер с месо на растителна основа, съобщава АП.

Веригата избра за доставчик на европейския си вегетариански Rebel Whooper малката холандска компания Vegetarian Butcher, която преди 11 месеца бе придобита от Unilever, вместо продуктите на радващите се на голяма популярност в САЩ Impossible Foods и Beyond Meat.

Vegetarian Butcher, основана през 2007 г., произвежда от растителни протеини пилешко месо, кренвирши за хот дог, наденички, дори риба тон и продава продуктите си в 17 европейски страни.

В САЩ Burger King пожъна успех сред клиентите си с хамбургера Impossible Whooper, месото за който е произведено от Impossible Foods. Продуктите на Impossible Foods обаче не са разрешени за продажба в ЕС, тъй като съдържат генномодифицирани съставки. Въпреки това компанията е подала заявление миналия месец и очаква решение от Европейския орган за безопасност на храните, посочи говорител на холандското правителство.

Burger King уточни, че от месеци работи с Vegetarian Butcher, за да приспособи рецептата и да гарантира, че кюфтетата за хамбургерите имат типичния вкус на месо, печено на скара, с което веригата е известна.

Компанията ще продава всички свои продукти с месо на растителна основа в Европа под марката „Ребъл”, като в някои държави вече е пуснала хамбургера с пилешко месо Rebel Chicken King.

Според оценка на банка UBS пазарът за месо на растителна основа до 2025 г. ще достигне $50 млрд., макар че ще остане малък спрямо пазара на традиционно месо, който се равнява на $1,2 трилиона годишно.

 

Испанска компания произвежда пържоли с 3D принтер

Месото на бъдещето – от въздух или от вулканични микроби

Съчетават модерни технологии с древни процеси

Целта на всички производители на алтернативно „месо” е да наподобят максимално сочния оригинал.

След няколко години на трапезата ни може да се появи месо от протеини, произведени от въздух, метан или вулканични микроби.

В момента се разработва ново поколение продукти, чието производство съчетава свръхмодерни технологии с древни процеси на ферментация, за да бъдат превърнати иначе вредни или обикновени елементи в хранителни съставки.

Финландската компания Solar Foods разработва ядивен протеинов прах, наречен Solein, чрез използване на вода, въздух и възобновяема енергия. Той се прави като микроби се поставят в течност и се „хранят” с балончета водород и въглероден диоксид. Течността се сгъстява и изсушава и се получава много фин прах. Той е съставен от около 65% протеин и има вкус, много подобен на бяло пшенично брашно.

Компанията Sustainable Bioproducts пък е създала протеин на основата на микроби, срещащи се във вулканични горещи извори в националния парк Йелоустоун.

А испанската Nova Meats прави на 3D принтер пържоли от растителни протеини.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.